کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هيأت علمي جامعةالزهرا:

نماز عيد فطر پيام وحدت را به جهان اسلام عرضه مي‌كند

خبرگزاری فارس , 4 تير 1396 ساعت 15:00

قم نیوز: عضو هيأت علمي جامعةالزهرا گفت: نماز عيد فطر داراي پيام وحدت به جهان اسلام است و همه مسلمانان در روز عيد فطر پيام‌هاي هم‌صدايي، وحدت، انس، الفت و مهرباني را به جهانيان عرضه مي‌كنند.


به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: فطر روز بازگشت به فطرت، عبادت، پاکی، رحمت، غفران الهی و همبستگی مردم برای شروع سالی جدید است.

وی خاطرنشان کرد: رمضان ماه عبادت است و انسان در این ماه مشمول غفران و رحمت الهی می‌شود و یک سال جدید ارتباط با خدا، خلق و خود را آغاز می‌کند.

عضو هیأت علمی جامعةالزهرا با بیان اینکه پاکسازی روح و جسم انسان و همبستگی در این ماه محقق می‌شود گفت: مسلمانان در روز عید با تکبیرهای نماز عید خدا را بزرگ می‌شمارند و در این روز همه بدی‌ها را پشت سر می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: عید به معنای بازگشت به فطرت پاک و اصیل انسانی است به طور معمول نماز عید در جمع مؤمنان قرائت می‌شود به همین دلیل اعلام عمومی و همبستگی را نشان می‌دهد.

ظهیری یادآور شد: در ماه رمضان بدی‌ها و تردیدها محو و ایمان و فضیلت در وجود انسان تثبیت می‌شود و از خدا می‌خواهیم آنچه از سرشت ما پاک شده از ما دور شود و خیر و خوبی‌ها باقی بماند.

وی عنوان کرد: عید فطر روز شکر یک ماه توفیق عبادت، بندگی و خدمت به خلق و حمد و تشکر از خداوند است زیرا زمینه و عرصه را برای شکر، سپاس و حمد فراهم کرده است.

عضو هیأت علمی جامعةالزهرا با بیان اینکه نماز عید فطر دارای نوعی پیام وحدت به جهان اسلام است گفت: همه مسلمانان در روز عید فطر پیام هم‌صدایی، وحدت، همبستگی، انس، الفت و مهربانی را به جهانیان عرضه می‌کنند.


انتهای پیام / 136


کد مطلب: 50072

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50072/نماز-عيد-فطر-پيام-وحدت-جهان-اسلام-عرضه-مي-كند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir