کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون شهردار قم:

بزرگراه امام علی (ع) خارج از محدوده خدماتی شهرداری قم است

خبرگزاری فارس , 8 تير 1396 ساعت 11:45

قم نیوز: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: بزرگراه امام علی (ع) خارج از حریم شهر قم بوده و خدمات‌رسانی در آن جزو وظایف شهرداری نیست.


به گزارش قم نیوز، علیرضا قاری قرآن با تاکید بر اینکه بزرگراه امام علی (ع)خارج از حریم شهر قم بوده و خدمات‌رسانی در آن جزو وظایف شهرداری نیست، اظهار کرد: کمربندی امام علی(ع) به دلیل اینکه بزرگراه خارج شهری است خارج حریم شهرداری بوده و خدمات این مجموعه با وزارت راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به مصوبه‌ای که برای نصب نیوجرسی در این بزرگراه وجود دارد، اظهار کرد: تمام خدمات مرتبط با این بزرگراه با وزارت راه و شهرسازی است.

قاری قرآن تصریح کرد: طبق قانون ،شهرداری‌ها موظف به ارائه خدمات در محدوده شهرها هستند مگر اینکه مجوز خاصی در این زمینه صادر شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه شهرداری قم و اداره کل راه و شهرسازی استان برای نگهداری و توسعه درختان محدوده کمربندی امام علی(ع)، گفت: این تفاهم‌نامه برای مشارکت در زمینه توسعه درختکاری است؛ با توجه به اینکه هرگونه تعرض به حریم درختان نیازمند اخذ مجوزهای لازم است و باتوجه به اینکه این مسیر برای نصب نیوجرسی تداخل داشته تفاهم‌نامه‌ای انجام شده که نیوجرسی را مشترکاً انجام دهیم و تهاتراتی در این زمینه انجام شود.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی به دنبال این بود که شهرداری مستقلا در این پروژه هزینه داشته باشد، خاطرنشان کرد: با شورای اسلامی شهر این موضوع مطرح شده و با توجه به اینکه مسئولیت اداره این بزرگراه با اداره راه و شهرسازی است، پس خدمات آن هم باید با این اداره کل باشد و شهرداری فقط بحث نگهداری فضای سبز محدوده را قبول کرده‌ایم.

قاری قرآن با اشاره به هم‌جواری کمربندی امام علی(ع) با محدوده شهری، گفت: با توجه به اینکه این بزرگراه کارآیی شهری بالایی دارد ما انتظار داریم که وارد محدوده شهری شود.

وی بیان کرد: تلاقی بین مسافران عبوری از شهر و محدوده مسکونی در کمربندی امام علی(ع) مشکل‌ساز است و می‌تواند خطراتی داشته باشد.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 50182

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50182/بزرگراه-امام-علی-ع-خارج-محدوده-خدماتی-شهرداری-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir