کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه:

طرح های مرتبط با دفاع مقدس با جدیت در حوزه دنبال می شود

خبرگزاری حوزه نیوز , 10 تير 1396 ساعت 15:35

قم نیوز: حجت الاسلام والمسلمین ملکدار گفت: به لطف الهی طرح های مرتبط با دفاع مقدس با جدیت در حوزه دنبال می شود.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و الملسمین محمود ملک دار ، در جلسه امضای تفاهم نامه جدید میان سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و مرکز مدیریت حوزه های علمیه ابراز داشت: تفاهم نامه نخست در سال 93 امضا شد و در طول مدت دو سال 15 جلسه میان نمایندگان حوزه های علمیه و سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس برگزار شد که ماحصل آن ها 104 مصوبه بود که به لطف الهی نتایج و دستاوردهای خوبی هم به همراه داشت.

وی افزود: یکی از آن طرح ها، ایجاد دو واحد درسی دفاع مقدس بود که سرفصل های آن نیز مشخص شد و در دی ماه سال 94 به تصویب شورای عالی حوزه های علمیه رسید و به معاونت آموزش ابلاغ شد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه بیان داشت: یکی دیگر از طرح های بسیار مهم ایجاد مرکز تخصصی جهاد و مقاومت بود که این مهم نیز در شورای عالی مصوب شد و قرار بر این شد که رشته تبلیغ جهاد نیز راه اندازی شود.

حجت الاسلام و المسلمین ملک دار گفت: همچنین از جمله مباحث مهم در تفاهم نامه نخست که اجرایی شده ، بحث تعیین موضوعات دفاع مقدس در 7 محور اصلی در پایان نامه های حوزوی بود که مربوط به سطح 3 و 4 می شد.

وی افزود: در زمینه راهیان نور نیز کارهای بسیار خوبی صورت گرفت به طوری که به جز بحث اعزام ، در رابطه با نشر معارف دفاع مقدس و به خصوص ایجاد شبکه مبلغین و همچنین کارهای فرهنگی و پژوهشی ، اقدامات بسیار خوبی انجام شد و برخی نیز در دست انجام است.

 انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 50253

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50253/طرح-های-مرتبط-دفاع-مقدس-جدیت-حوزه-دنبال-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir