کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

نابسامانی های جامعه به علت جدایی ما از قرآن است نه نارسایی قرآن

خبرگزاری رسانيوز , 29 تير 1396 ساعت 17:00

قم نیوز: حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تأکید براینکه نابسامانی های جامعه به علت جدایی ما از قرآن است نه نارسایی قرآن، گفت: قرآن هشداردهنده به جهانیان و مایه بیداری آنها است؛ اما به شرط آن که بخواهند مستقیم بار بیایند در غیر این صورت نباید انتظار رشد و هدایت آنها را داشت.


به گزارش قم نیوز،، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، شب گذشته در حسینیه همدانی ها با اشاره به مراتب ایمان در بیان امام صادق(ع) گفت: درجه نخست، ایمان ناقص بوده و نور آن در حدی نیست که همه اعضا وجوارح انسان را در بر بگیرد و به تعبیر پیامبر(ص) ایمان ضعیف است که نمی تواند صاحب خود را با همه وجود به سوی خدا حرکت دهد.

وی با بیان اینکه دارنده ایمان ضعیف در عمل و اخلاق دچار مشکل است، افزود: مرتبه دوم ایمان، ایمان کامل است که به همه اعضا و جوارح تسری دارد و صاحب آن با همه وجود مطیع دستورات خداوند بوده و درجه سوم ایمان هم ایمان زائد است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، اصحاب کهف و کسانی که در روز عاشورا به سپاه امام حسین(ع) پیوستند را از نمونه افراد دارای ایمان زائد نام برد و گفت:  خدا در قرآن از این افراد به عنوان فتیه به معنای جوانمرد یاد می کند؛ آن ها از کفر به توحید، از مردم به سمت خلوت الهی و از پول و دنیا به سمت قرب الهی گام برداشتند و گام بعدی را خدا به سمت آن ها آمد و بر ایمان آن ها اضافه کرد.

وی با اشاره به آیات شریفه « إن هو إلّا ذکر للعالمین.. لمن شاء منکم ان یَستَقیم» تصریح کرد: قرآن هشداردهنده به جهانیان و مایه بیداری و فهم معارف برای آنان است اما به شرط آن که بخواهند مستقیم بار بیایند؛ در غیر این صورت نباید انتظار رشد و هدایت آنان را داشت، درست مانند بیماری که از مصرف داروی پزشک سرباز می زند و می میرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تأکید براینکه نابسامانی های ما به خاطر جدایی از قرآن است نه نارسایی قرآن، خاطرنشان کرد: نباید گفت اگر قرآن کتاب کامل و اثرگذاری است چرا برخی مسلمانان کامل نیستند؛ بلکه به عکس، در اینجا سوال متوجه افراد است که خود را از قرآن دور نگه داشته اند.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 51123

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/51123/نابسامانی-های-جامعه-علت-جدایی-قرآن-نه-نارسایی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir