کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم عنوان کرد

برگزاری اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مسؤولان عالی رتبه

خبرگزاری فارس , 14 مرداد 1396 ساعت 16:30

قم نیوز: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی روز دوشنبه 16 مرداد ساعت 17 با حضور مقامات ارشد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دیگر مسؤولان عالی رتبه استان برگزار می‌شود.



به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین امیر عطاءاله جباری با اشاره به همکاری مطلوب صدا و سیما مرکز قم در راستای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: این مرکز با معرفی کتاب‌های جشنواره رضوی در رادیو به ویژه کتب کودک و نوجوان سبب مشارکت حداکثری کودکان در جشنواره شد.

وی به فعالیت سیمای نور قم اشاره کرد و افزود: طی نشست رسانه‌ای، مصاحبه و گزارش از مدیران ارشد اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در مورد زمان و شیوه برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اطلاع‌رسانی لازم انجام شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاکید بر مشارکت مطلوب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در معرفی و بررسی کتاب «بانوی ملکوت» با حضور نویسنده این کتاب گفت: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده با مسؤولان آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) و استفاده از ظرفیت‌های موجود به ویژه در بخش کودک و نوجوان و اساتید مجرب به قصه‌گویی، جمع‌خوانی و برگزاری مسابقه‌ای از کتاب‌های «10قصه از امام رضا» و «ماه غریب من» پرداخته شده است

وی در ادامه بیان کرد: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم نیز ضمن همکاری با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در راستای تبلیغات آنلاین و شرکت خانوادگی در این جشنواره با ارائه مجوز، امکان حضور کتابداران در مهدکودک آدینه مصلی قدس برای قصه‌گویی و نقاشی از کتاب 10قصه از امام رضا (ع) را فراهم آورد.

جباری به فروش کتاب‌های جشنواره با تخفیف ویژه در مصلی قدس قم اشاره کرد و افزود: این طرح با استقبال عموم شرکت‌کنندگان در نماز عبادی سیاسی جمعه همراه بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تشکر و قدردانی از اداره‌کل زندانهای استان در راستای ترویج این مسابقه و ترغیب کارکنان به شرکت خانوادگی در این برنامه اظهار کرد: با تلاش‌های نیروهای اداره‌کل کتابخانه عمومی و پیگیری مدیرکل زندان‌های استان و با هدف انتقال هنجارها و ارزش‌ها و ایجاد امید و انگیزه در بین زندانیان, کتاب‌ها و برگه‌های مسابقه نیز در برخی از بندها توزیع شد.

وی همچنین از همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مدرسه دخترانه مهندس عسگری در راستای اطلاع‌رسانی این جشنواره و فروش و توزیع کتاب‌ها در بین دانشجویان این دانشگاه و قصه‌گویی و مسابقه نقاشی در میان دانش آموزان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه از برگزیدگان جشنواره رضوی، کتابداران، رسانه‌ها و دستگاه‌های همیار در این جشنواره تقدیر می‌شود، عنوان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز دوشنبه 16 مرداد ساعت 17 با حضور مقامات ارشد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دیگر مسؤولان عالی رتبه استان در سالن اجتماعات کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در پایان اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری فعالیت‌ها و اقدامات کلان فرهنگی مذهبی در سطح ملی نسبت به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و گسترش گفتمان مطالعه تاثیرگذار باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار نفر از مردم استان قم در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند، گفت: جمعیت شرکت کنندگان این جشنواره نسبت به سال گذشته چهار برابر رشد داشته است.

انتهای پیام/137


کد مطلب: 51859

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/51859/برگزاری-اختتامیه-جشنواره-کتابخوانی-رضوی-حضور-مسؤولان-عالی-رتبه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir