کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرمسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران:

2 هزار نفر در مسجد مقدس جمکران معتکف می‌شوند

خبرگزاری فارس , 9 فروردين 1397 ساعت 18:45

مدیر مسجد مقام و مراسم مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه هشت هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در این مکان مقدس ثبت نام کرده‌اند، گفت: مسجد مقدس جمکران برای اعتکاف تنها دو هزار نفر ظرفیت داشته که این افراد از طریق قرعه کشی انتخاب شده‌اند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام یاسین حسین آبادی امروز بااشاره به توزیع کارتهای اعتکاف مسجد جمکران، اظهار کرد: توزیع این کارت‌ها طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه انجام شد.

وی بابیان اینکه هشت هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف ثبت نام کرده اند، افزود: مسجد مقدس جمکران تنها دو هزار نفر ظرفیت داشته که این افراد از طریق قرعه کشی انتخاب شده‌اند.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران بابیان اینکه پذیرش معتکفین از ساعت 21 تا 24 روز جمعه صورت می‌گیرد، ابراز کرد: مسجد امیرالمومنین(ع) به منظور استقرار آقایان و زیرزمین صحن فاطمه زهرا(س) برای خانم‌ها در نظر گرفته شده است.

وی بااشاره به آغاز شدن مراسم اعتکاف از سحر شنبه 11 فروردین ماه، عنوان کرد: آوردن موبایل و وسایل غیرضروری برای معتکفین ممنوع بوده که لازم است این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

حسین آبادی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مراسم اعتکاف، بیان کرد: سید بهاءالدین ضیایی به خواندن مناجات‌هایی از صحیفه سجادیه در هرشب اهتمام دارد.

وی بابیان اینکه حجت الاسلام سید حسین مومنی در شام میلاد امیرالمومنین(ع) سخنرانی می‌کند، ادامه داد: سید مجید بنی فاطمه نیز به مناسبت این شب به خواندن مولودی می‌پردازد.

مدیرمسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران مراسم شب حضرت زینب(س) را مورد اشاره قرار داد و گفت: حجت الاسلام صدیقی در این شب سخنرانی کرده و حاج حسین کاجی نیز روایتگری می‌کند.

وی با تاکید براینکه اعمال ام داوود توسط حجت الاسلام مرتضی وافی انجام می‌شود، گفت: در روز میلاد امیرالمومنین(ع) نیز محفل قرآنی با حضور قاریان برجسته کشوری برگزار می‌شود.

حسین آبادی با تاکید براینکه مراسم اعتکاف هیچگونه هزینه ای برای معتکفین نخواهد داشت، اظهار کرد: بیان احکام و انجام مشاوره در اعتکاف صورت گرفته و مسابقه ای نیز از 2 دعای صحیفه سجادیه برگزار شده و به برندگان آن جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 62018

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/62018/2-هزار-نفر-مسجد-مقدس-جمکران-معتکف-می-شوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir