کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله مقتدایی تاکید کرد:

انقلاب اسلامی منادی وحدت بین ادیان الهی

خبرگزاری فارس , 13 ارديبهشت 1391 ساعت 14:31

قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید، منادی وحدت بین ادیان الهی است.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در دیدار رهبران و اندیشمندان دینی شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی ادیان و بیداری معاصر با بیان اینکه شهر مقدس قم برای ما مسلمانان به عنوان حرم اهل بیت است، اظهار کرد: برای خدا حرمی در مکه، برای نبی مکرم اسلام حرمی در مدینه و برای اهل بیت حرمی در قم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام دین صلح و برادری است و قرآن همه بشریت را به کنار یکدیگر بودن دعوت می‌کند تا با نیکی، خوبی و برادری با یکدیگر رفتار کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی منادی وحدت بین ادیان الهی است، گفت: امام خمینی همه افراد بشر و پیروان ادیان را به همفکری با یکدیگر دعوت کرد چرا که همه آنها دارای دشمن مشترک هستند.

وی تصریح کرد: اگر دستور اسلام و ندای رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی را عملی کنیم، جهانی سراسر عدالت، برادری، معنویت و اخلاق خواهیم داشت.

مقتدایی با بیان اینکه امروز در جهان تناقض‌ها و بی‌عدالتی‌های فراوانی مشاهده می‌کنیم، عنوان داشت: سخن از دعوت به حقوق بشر، رعایت حقوق بشر و دموکراسی وجود دارد ولی در عمل چنین مسائلی مطرح نیست.

وی با اشاره به موج بیداری‌ اسلامی در منطقه گفت: این بیداری‌ها به دلیل فریاد از بی‌عدالتی بوده و مردم این کشورها از بی‌عدالتی و ستم به تنگ آمده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: باید بررسی شود دلیل اینکه مدعیان حقوق بشر و مدعیان حمایت از دموکراسی زمانی حقوق بشر را فریاد می‌زنند ولی در زمانی که افرادی می‌خواهند زمام امور را به دست بگیرند با آنها مقابله می‌کنند، چیست.

وی ادامه داد: چرا باید مردم بحرین، لیبی و فلسطین به دلیل عدالت‌خواهی به خاک و خون کشیده شوند ضمن اینکه فریادشان این است که نمی‌خواهند زیر بار ظلم و ستم باشند.

مقتدایی خاطرنشان کرد: ما از اینکه زن‌ها، کودکان، مردها و پیرمردها به خاک و خون کشیده می‌شوند ناراحت هستیم و تنها راه مبارزه با این بی‌عدالتی‌ها و تناقض‌ها که مشاهده می‌شود وحدت و همدلی بین حامیان ادیان است.

وی عنوان داشت: آرزومندیم پیروان ادیان مختلف که اعتقاد به خدا و معنویت دارند و خواهان عدالت و اخلاق در جامعه هستند، دست به دست یکدیگر داده و با اتحاد با این بی‌عدالتی عمومی مبارزه کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه یادآور شد: اگر این اتحاد و همدلی بین حامیان ادیان به ویژه علما و اندیشمندان ایجاد شده و پیروان مذاهب را به وحدت دعوت کنند می‌توان به این بی‌عدالتی‌ها پایان داد.

وی با اشاره به وجود دانشگاه ادیان و مذاهب در قم بیان داشت: حوزه علمیه قم با آغوش باز پذیرای صاحبان ادیان است، بنابراین از شما دعوت می‌شود هر زمان اراده کردید بتوانید به قم آمده و به گفت‌وگو بپردازید و این آمادگی در حوزه وجود دارد.

انتهای پیام/۱۰۹


کد مطلب: 6448

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/6448/انقلاب-اسلامی-منادی-وحدت-بین-ادیان-الهی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir