کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دوره آموزش مربی‌گری کبدی در سال 98 در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 25 اسفند 1397 ساعت 12:46

رئیس هیئت کبدی استان قم گفت: دوره آموزش مربی‌گری کبدی در سال ۹۸ در قم برگزار می‌شود.


به گزارش قم نیوز مسلم رشیدی با اشاره به اقدامات هیئت کبدی استان اظهار داشت: ماهیت رشته کبدی به‌عنوان رشته‌ای موفق و مدال‌آور در بازی‌های آسیایی سبب شده این رشته از جایگاهی متفاوت و برجسته در میان سایر رشته‌های ورزشی برخوردار باشد و کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا در هر دو بخش مردان و زنان این جایگاه ویژه را آشکار کرد.

وی افزود: در قم، کبدی نیاز به تغییر نسل داشت و برای اینکه بتوانیم خود را به استان‌های صاحب سبک در کبدی ایران نزدیک کرده گزینه‌ای جز سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه نداشتیم و حاصل این سرمایه‌گذاری افزایش آمار کبدی کاران در قم و پدیدار شدن ستاره‌های مستعدی بوده که می‌توانند آینده کبدی قم را بسازند.

رئیس هیئت کبدی استان قم گفت: در حال حاضر 5 پایگاه توسعه کبدی برای آموزش کبدی کاران جوان در قم فعال‌شده‌اند که 3 پایگاه واقع در ورزشگاه‌های شهید حیدریان، مجموعه راحله و باشگاه مدال در منطقه شیخ‌آباد ویژه دختران و 2 پایگاه واقع در خانه کبدی و باشگاه حضرت معصومه (س) منطقه امامزاده ابراهیم ویژه پسران است.

رشیدی بیان کرد: گسترش کبدی به افزایش پایگاه‌های کبدی در سطح شهر قم وابسته است و به همین منظور در تلاش هستیم به تدریج این پایگاه‌ها در تمام نقاط شهر پراکنده شوند و در دسترس عموم قرار گیرند.

وی عنوان کرد: به منظور توسعه سطح فنی آموزشی کبدی کاران قمی، امسال سهیلا ثلبی بازیکن سابق تیم ملی ایران و از مربیان برجسته کشور برای آموزش دختران کبدی کار و رضا کمالی مقدم از مربیان بازیکن ساز این رشته برای آموزش پسران کبدی کار قم استخدام شدند و حضور آن‌ها کمک بزرگی به توسعه علمی کبدی قم بود و در نظر داریم همچنان از وجود این مربیان ارزشمند استفاده کنیم.

رئیس هیئت کبدی استان قم تصریح کرد: سرمایه امروز کبدی قم بازیکنان جوان زیر 15 سال هستند که در برنامه گسترش کبدی قم آموزش داده شده و استعدادیابی شده‌اند، از سوی دیگر در سال 98 با برگزاری یک دوره آموزش مربیگری، در نظر داریم مربیان جدیدی را وارد عرصه کبدی قم کرده و خلأ این بخش را تا حدودی مرتفع کنیم.

انتهای پیام/ 113


کد مطلب: 75626

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75626/دوره-آموزش-مربی-گری-کبدی-سال-98-قم-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir