کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امکان اسکان ۶۰۰۰ خانواده در ایام نوروز در قم وجود دارد

خبرگزاری تسنیم , 25 اسفند 1397 ساعت 14:00

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ خانواده به صورت استاندارد می‌توانند از استراحتگاه‌های مسافران در شهر قم استفاده کنند،گفت: در صورت نیاز امکان اسکان تا شش هزار خانوار نیز وجود دارد.


به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان مسافران نوروزی اظهار داشت: عرصه‌های اختصاص داده‌شده به اسکان نوروزی بر دو دسته استراحتگاه‌های  اصلی و فرعی در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه سه استراحتگاه اصلی ازجمله  بوستان فدک، بوستان غدیر و پارکینگ شماره چهار مسجد مقدس جمکران برای این منظور در نظر گرفته‌شده است، افزود:  استانداردهای موردنیاز برای اسکان مسافران ازجمله سکو برای نصب چادر، استقرار نیروهای انتظامی و آتش‌نشانی و اورژانس که به‌طور کامل پوشش استراحتگاه‌ها را پوشش داده برای آنان در نظر گرفته‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در صورت تکمیل استراحتگاه‌های اصلی، بوستان‌های مهدیه در منطقه یک، بوستان امام رضا(ع) در خیابان اراک، بوستان نیایش و قسمتی از مسجد مقدس جمکران برای اسکان مسافران و زائران در نظر گرفته‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم برای رفاه زائران از جمله نماز جمعه، حمام و سرویس بهداشتی در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری برنامه‌های ویژه‌ای مانند جنگ‌های شادی، نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی در استراحتگاه‌ها و در اکثر پارک‌ها و بوستان‌ها مهم مانند بوستان علوی برگزار می‌شود.

جوادیان با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان مسافران در صورت وقوع بارش باران و برودت هوا خاطرنشان کرد: در صورت بارش باران و حتی برودت هوا مکان‌های مسقفی در نزدیکی برخی مکان‌های اسکان در نظر گرفته‌شده که در اختیار زائران و مسافران قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سه هزار و 200 خانواده به صورت استاندارد می‌توانند از استراحتگاه‌های مسافران در شهر قم استفاده کنند، ابراز کرد: در صورت نیاز امکان اسکان تا شش هزار خانوار نیز وجود دارد. استفاده مردم از هتل‌ها، مهمانسراها  و خانه معلمان توصیه ما به مسافران است و در صورت نیاز امکان اسکان‌ها و استفاده از چادر نیز در  شهر مهیا شده است.

انتهای پیام/ 113


کد مطلب: 75632

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75632/امکان-اسکان-۶۰۰۰-خانواده-ایام-نوروز-قم-وجود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir