کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام رفیعی: مسئولان کشور از کار مردم گره‌گشایی کنند نه گره‌افکنی

خبرگزاری تسنیم , 24 ارديبهشت 1398 ساعت 23:32

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مردم به گردن مسئولان کشور حق‌دارند و مسئولان به‌جای گره‌افکنی از کار مردم گره کشایی کنند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر امروز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در تفسیر سوره انبیا، با اشاره به اینکه زیر این آسمان هیچ جرمی بالاتر از ظلم نیست، اظهار داشت: خداوند در قرآن با ظالمان بسیار سخت برخورد کرده است، در قرآن عذاب ظالم واژه علیم به‌کاررفته است، یعنی عذابی دردناک و لعنت خداوند را به همراه دارند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه در روایات آمده که ظلم در دنیا نابودی و در آخرت هلاکت و سقوط می‌آورد، افزود: پرهیز از ظلم، ظلمات روز قیامت را از بین می‌برد در حالی‌که ظلم بلا می‌آورد و قلب‌ها را خراب می‌کند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه سه نوع ظلم دارد، افزود: نوعی از ظلم که از همه بدتر است ظلم به خداوند است که خدا آن را نمی‌بخشد، ظلم دوم ظلم به خودمان است که ممکن است خداوند ببخشد مانند دروغ و تکبر و شراب‌خواری که انسان خودش عذاب آخرت را برای خودش می‌خرد و ظلم سوم حق‌الناس  است که خداوند آن را رها نمی‌کند.

وی نمونه‌های ظلم را برشمرد و تأکید کرد: ظلم کارفرما به کارگر، ظلم پدر و مادر به فرزند، ظلم همسر به همسر، ظلم فرزند به پدر و مادر و ظلم مسئولان و کارگزاران همه از مصادیق حق‌الناس است که خدا از آن عبور نخواهد کرد.

رفیعی بر روی ظلم مسئولان و کارگزاران تأکید کرد و افزود: در روایتی از امام صادق(ع) بر روی این موضوع تأکید شده که کسی برای مجلس و ریاست جمهوری و وزارت و یک منصب دولتی کاندیدا می‌شود باید امنیت، عدالت و رفاه را برای مردم تأمین کند و کسانی که امروز از حقوق شهروندی صحبت می‌کنند باید بدانند که این موارد حداقل حقوق شهروندی است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات درونی کشور در تورم و گرانی داخلی است، تصریح کرد: میلیاردها دلار ارز 4200 تومانی به دست افراد داده شد و کالاهای غیرضروری وارد کشور کردند و حالا توان جمع‌کردن این اوضاع را ندارند، گاهی این مبالغ بودجه یک کشور است اما در اختیار یک فرد قرارگرفته است و موبایل و خوراک برای دام  وارد کرده اما یک فرد برای تأمین داروی خود دچار مشکل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه روسای قوا باید روی  نظارت بر این موارد دقیق‌تر شوند، افزود: وابستگی ما به نفت زیاد نیست، 70 الی 80 درصد کشور از داخل می‌چرخد و خود کشور مولد است در تأمین گندم و بسیاری از کالاهای اساسی خودکفاست، این‌طور نیست که این تورم صرفاً به دلیل تحریم‌ها ایجادشده باشد و بخش عمده آن به دلیل ضعف مدیریت است.

رفیعی با اشاره به اینکه امام علی (ع) مسئولیت را امانت می‌داند تصریح کرد: مسئولان کشور باید گره‌گشایی کنند نه اینکه گره ایجاد کنند، یک جوان برای وام ازدواج باید چندین ضامن داشته باشد اما در خود همین تلویزیون می‌بینیم که یک فرد میلیاردها تومان وام گرفته است و این بدون پارتی دولتی اصلاً اتفاق نمی‌افتد.

استاد حوزه و دانشگاه  به  موضوع قاچاق سوخت هم اشاره کرد و گفت: در برخورد با قاچاق کوله برها دیده می‌شوند و با آن‌ها برخورد می‌شود اما قاچاقچیان بزرگ مورد برخورد قرار نمی‌گیرند که این موضوع موردانتقاد مقام معظم رهبری نیز قرارگرفته است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی ظلم را مادر گرفتاری‌ها برشمرد و افزود: اگر کسی از مظلوم دفاع کند در بهشت همسایه رسول خدا است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 77697

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77697/حجت-الاسلام-رفیعی-مسئولان-کشور-کار-مردم-گره-گشایی-کنند-نه-گره-افکنی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir