کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تفاهم‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر و حوزه‌های علمیه سراسر کشور

خبرگزاری فارس , 30 ارديبهشت 1398 ساعت 8:30

تفاهم نامه همکاری بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به امضا رسید.


به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور که یکشنبه شب شبرگزار شد اظهار کرد: این دومین جلسه ای بود که با دبیر کل مبارزه با مواد مخدر در قم برگزار شد.

وی افزود: در جلسه اول در مورد نقش آفرینی حوزه‌های علمیه در مبحث اجتماعی اعتیاد و آسیب‌های آن گفت و‌گو شد و خوشبختانه تفاهم نامه بین حوزه‌های علمیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: محورهای مهمی  در این تفاهم نامه پیش بینی شده است؛ یک دوره مطالعات و تحقیقات در حوزه آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر و آگاهی بخشی به اساتید، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه انجام شده و همه این‌ها مقدمه ای است برای اینکه روحانیت در معالجه این بیماری اجتماعی نقش موثری ایفا کند.

وی یادآور شد: برای ورود در عرصه هم افزایی و همکاری جدی تر با ستاد چه در قم به عنوان مرکز و چه در استان‌ها، محورهایی امروز پیش پیش بینی شده و یک‌کمیته مشترک نیز تعیین شده و تاکید شده این کمیته‌های استانی با سرعت شکل بگیرد و یک‌برنامه پنج ساله نیز برای اجرای مفاد تفاهم نامه آماده شده است.

اسکندر مومنی نیز در حاشیه این مراسم گفت: در جلسه قبل پیش بینی شد که یک همکاری نظام مند بین حوزه‌های علمیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: راهبرد اصلی در حوزه مواد مخدر پیشگیری است و در راس اقدامات پیشگیرانه نهادهای فرهنگ ساز، به خصوص حوزه‌های علمیه حضور دارند. با توجه به اینکه مردم کشور ما مردمی دین باور و معتقد به روحانیت هستند این پیشنهاد ارائه شد و مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت در این فاصله مقدمات کار فراهم و این تفاهم نامه امروز امضا شد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در این تفاهم نامه زمینه‌های اجرایی کار پیش بینی‌شده است تا صرفا یک تفاهم کلی نباشد. یک کارگروه مشترک پیش بینی شده که در تمام استان‌ها این کارگروه راه اندازی شده و نظارت کاملی بر اقدامات حوزه‌های علمیه و بخش‌های مربوطه صورت می گیرد.

مومنی تاکید کرد: ما در عین حال که مقابله و درمان را ادامه می دهیم‌ اقدامات پیشگیرانه را در راس کار قرار خواهیم داد که نهادهای فرهنگی مانند حوزه‌های علمیه در این راه به ما کمک خواهند کرد و ثمره آن را در آینده خواهیم دید.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه بلند مدت پنج ساله در دستور کار قرار دارد که کارگروه فعلی افقی کوتاه مدت تا سه ماه دیگر برای برنامه کوتاه مدت و همین طور پنج ساله برای برنامه بلند مدت را تدوین خواهد کرد.

وی در پایان در رابطه با راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در ساماندهی معتادان متجاهر خاطرنشان کرد: فاز نخست پارک کرامت قم تا یک ماه آینده و فازهای بعدی آن تا پایان سال آماده بهره برداری خواهد بود.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 77883

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77883/تفاهم-ستاد-مبارزه-مواد-مخدر-حوزه-های-علمیه-سراسر-کشور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir