کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظارت اجتماعی در حوزه محیط زیست تقویت شود

خبرگزاری فارس , 20 خرداد 1398 ساعت 20:22

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: باید با فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسب، نظارت اجتماعی برای مقابله و پیشگیری از تخلفات زیست محیطی تقویت شود.


به گزارش قم نیوز محسن بهشتی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان در سخنانی اظهار داشت: مسأله حفظ و حراست از محیط زیست باید به دغدغه جدی همه مردم و مسؤولان تبدیل شود، زیرا عدم دغدغه مندی برخی باعث می شود اداره کل حفاظت محیط زیست را برای پذیرش و صدور مجوزهای گوناگون تحت فشار قرار دهند.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم محیط زیست به شدت آلوده شود و پس از آن به توصیه های سازمان حفاظت محیط زیست عمل کنیم، گفت: مسأله محیط زیست هنوز آنگونه که باید و شاید برای ما جدی نشده است، در حالی که آلودگی محیط زیست مرگ خاموشی است که در انتظار همه ما و فرزندان ماست.

معاون امور عمرانی استانداری قم بر ضرورت فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسب در جهت تقویت نظارت اجتماعی برای مقابله و پیشگیری از تخلفات زیست محیطی در جامعه تأکید کرد و گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید با جدیت موضوع تخلفات زیست محیطی در استان قم را پیگیری کرده و قاطعانه با آنها برخورد نماید.

وی با بیان اینکه موضوع جانمایی محل دفع پسماندهای صنعتی استان قم باید به کارگروه امور زیربنایی ارجاع داده شده و هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: باید با فراهم آوردن زیرساخت ها و امکانات لازم برای ایجاد کارخانه بازیافت در کنار محل دفع پسماندهای صنعتی، توجیه اقتصادی این طرح برای سرمایه گذاران را بهبود ببخشیم.

بهشتی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم باید نوع و میزان پسماندهای صنعتی استان را هرچه سریعتر مشخص و اعلام کند، تصریح کرد: باید کمیته ویژه پسماندهای صنعتی تشکیل شده و وظایف دستگاههای اجرایی مرتبط برای برطرف کردن این معضل جدی را کاملا مشخص کند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 78590

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78590/نظارت-اجتماعی-حوزه-محیط-زیست-تقویت-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir