کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان صنعت قم:

۱۰۸ فقره جواز تاسیس ایجادی در بخش صنعت قم صادر شد

خبرگزاری ايرنا , 26 خرداد 1398 ساعت 11:30

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه ۱۰۸ فقره جواز تاسیس ایجادی با سرمایه گذاری چهار هزار و ۴۳ میلیارد ریال و پیش بینی ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۶۶۵ تن در حوزه صنعت استان صادر شد.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی روز یکشنبه بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۱ فقره جواز تاسیس توسعه ای به منظور توسعه فعالیت واحدهای صنعتی موجود استان با سرمایه گذاری ۴۶۹ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۱۸ تن صادر شد که نشان دهنده استقبال خوب سرمایه گذاران برای انجام فعالیت های صنعتی است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد کل جواز تاسیس موجود استان ۲ هزار و ۳۳۰ فقره با سرمایه گذاری ۱۲۳ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال برای ۴۰ هزار و ۲۱۴ تن است و این روند با حضور مطلوب سرمایه گذاران جدید در حال افزایش است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۵ فقره پروانه بهره برداری ایجادی با سرمایه گذاری ۳۵۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۱۰ تن و ۱۶ فقره پروانه بهره برداری توسعه ای با سرمایه گذاری ۱۲۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۰۰ تن صادر شد.

سیجانی گفت: در مجموع ۲ هزار و ۲۹۰ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۴۶ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۵۵ هزار و ۸۳۴ تن در استان موجود است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه ۶۰ فقره مجوز صنفی در رسته های تولیدی- توزیعی و خدماتی نیز با ارزش سرمایه گذاری ۶۲۸ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۰۷ تن در قم صادر شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۳۴ هزار و ۴۱۶ واحد صنفی دارای مجوز در استان قم فعال است که ۱۶ هزار و ۴۴۹ واحد از این میان توزیعی، هشت هزار و ۱۱۰ واحد تولیدی و ۹ هزار و ۸۵۷ واحد خدماتی هستند.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام / 110


کد مطلب: 78790

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/78790/۱۰۸-فقره-جواز-تاسیس-ایجادی-بخش-صنعت-قم-صادر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir