کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش مرگ‌ومیر به دلیل بیماری‌های عفونی در ایران

خبرگزاری فارس , 16 تير 1398 ساعت 18:53

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مرگ‌ومیرها به دلیل بیماری‌های عفونی در کشور کاهش پیدا کرده است و مرگ و میر به دلیل بیماری عفونی شایسته یک کشور پیشرفته نیست.


به گزارش قم نیوز ابوالفضل ایرانی خواه ظهر امروز در آیین افتتاح محل جدید مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس استان قم و آیین رونمایی از سامانه اتوماسیون اورژانس کشور با اشاره به عملکرد اورژانس استان قم اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف با اورژانس در استان قم همکاری دارند تا برنامه‌های اورژانس در استان محقق شود.

وی ادامه داد: تحولی در کشور در حوزه سلامت رقم خورد و ایران به رده کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه سلامت رسیده و در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی این مساله مشهود است و تحول در حوزه اورژانس همگام با بخش‌های دیگر در حوزه سلامت بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: امید به زندگی و شاخص‌های سلامت در کشور ارتقا پیدا کرده است و ویژگی‌های بیماری‌ها در کشورمان شبیه به کشورهای پیشرو در حوزه سلامت است.

ایرانی خواه با اشاره به وضعیت بیماری‌های عفونی در ایران اظهار کرد: مرگ‌ومیرها به دلیل این بیماری‌ها در کشور کاهش پیدا کرده است و مرگ و میر به دلیل بیماری عفونی شایسته یک کشور پیشرفته نیست، ولی هنوز با حوادث و سوانح در ایران مواجه هستیم و برنامه ریزی برای مدیریت این حوادث در اورژانس پیش بیمارستانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تحول در بخش‌های مختلف حوزه سلامت شروع شده است و شاهد انسجام و یکپارچه سازی اقدامات در این بخش‌ها هستیم، ولی کارهای زمین مانده زیادی در این حوزه داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: اورژانس هوایی خدمت پیشرفته ای است که موجب آرامش مردم در حوادث و سوانح شده است، خدمتی که شاید در بسیاری از کشورها وجود نداشته باشد.

ایرانی خواه نیروی انسانی را رکن اصلی خدمت رسانی در اورژانس دانست و تصریح کرد: تکریم و توجه شایسته به نیروی انسانی در اورژانس ضروری است و باید بخش‌های سیاست گذار در کشور به این مساله عنایت داشته باشند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 79535

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/79535/کاهش-مرگ-ومیر-دلیل-بیماری-های-عفونی-ایران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir