کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کانون پرورشی فکری کودکان بستر فیلم‌های دینی در قم را آغاز می‌کند

خبرگزاری تسنیم , 30 مرداد 1398 ساعت 22:48

مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان قم با تأکید بر اینکه قم از ظرفیت بالایی برای ساخت و تولید فیلم‌هایی با موضوع‌های دینی برخوردار است،گفت:در تلاش هستیم بستر فیلم‌های دینی از قم آغاز شود که در این زمینه آموزش‌های لازم را هم ارائه می دهیم.


به گزارش قم نیوز حسن ندافی در نشست خبری سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان که در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برگزار شد، اظهار داشت:کانون فرهنگی فکری سال گذشته موکب فرهنگی و هنری در اربعین حسینی برپا کرد و قصد داریم امسال نیز برای مراسم اربعین این اقدام انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه درباره موضوعاتی نظیر غدیر، عاشورا، اربعین و ظهور؛ سرود و نمایش برای کودک و نوجوان تولید می‌شود،عنوان کرد: اگر قرار است اتفاقی در رابطه بافرهنگ و تئاتر در استان رقم بخورد باید استعدادهای کودکان و نوجوانان از همان دوران کودکی به کار گرفته شود.

مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان قم بیان کرد: در بحث آموزش بسیار جدی هستیم و اساتید خوبی به‌ویژه درزمینهٔ فیلم در اختیار گرفته‌ایم، کارگاه‌های مختلف درزمینهٔ فیلم‌سازی و نقد و حتی تدوین و بخش‌های مختلف فیلم‌سازی در این جشنواره برگزار خواهد شد.

ندافی بابیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تلاش است در زمینه فیلم و فیلم سازی فعالیت های جدیدی را آغاز کند، ابراز کرد: شهر قم سرشار از استعدادهای مختلف در زمینه های متنوع است و موفقیت بچه های مخترعین در دانشگاه امیرکبیر موید این مساله است که در آنجا 4 برگزیده از استان قم وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه قم از ظرفیت بالایی برای ساخت و تولید فیلم‌هایی با موضوع‌های مختلف به‌ویژه دینی برخوردار است،گفت:در تلاش هستیم بستر فیلم های دینی از قم آغاز شود که در این زمینه آموزش های لازم را هم ارائه می دهیم و با تامین زیرساخت‌های لازم و ایجاد بستر کارگردانی و فیلم‌سازی، ساخت فیلم‌های دینی در این استان توسعه پیدا می‌کند.

 مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان قم ادامه داد:سینما کودک زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با اعتبارات سفر سال 89 رهبر معظم انقلاب به قم در منطقه پردیسان احداث شد.

ندافی تصریح کرد: فیلم‌های کودک و نوجوان در اولویت سینمای کانون قرار دارد، با توجه به اینکه فیلم‌های کودک و نوجوان کم هستند و سینما نیاز به درآمدزایی دارد، فیلم‌ها بزرگ‌سال نیز در این سینما اکران می‌شود.

وی بیان کرد: درزمینهٔ های فیلم‌سازی در سال گذشته یک کودک 12 ساله قمی توانست در جشنواره رتبه اول را به دست آورد و درزمینهٔ های فرهنگی و هنری نیز به‌صورت جدی واردشده‌ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت در تولید محتوای ویژه کودکان در طول سال، برخی از فیلم‌های سینمایی نیز در این سینما روی پرده می‌رود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 81316

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81316/کانون-پرورشی-فکری-کودکان-بستر-فیلم-های-دینی-قم-آغاز-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir