کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاتاروهای قم در جایگاه چهارم دنیا

خبرگزاری فارس , 18 شهريور 1398 ساعت 18:12

کاتاروهای مطرح، ملی‌پوش و سرشناس استان قم در مسابقات کاتا جودو 2019 قهرمانی مردان جهان بین چهار چهره شاخص این رقابت‌ها قرار گرفتند.


به گزارش قم نیوز کاتاروهایی که از اوایل دهه 1380 در سطح اول کاتای ایران دارای رتبه و مدال‌های متنوع هستند و با عضویت در ترکیب تیم‌های ملی اعزامی به رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی افتخارات زیادی را برای ورزش قم و ایران و همچنین خانواده جودو رقم زده‌اند، امسال در جایگاه چهارم دنیا ایستادند.

رقابت‌های 2019 کاتای قهرمانی جهان با حضور 166 کاتارو از 29 کشور جهان به میزبانی شهر چونگ‌جو در کشور کره‌جنوبی به انجامید و کاتاروهای مدعی برای رسیدن به مدال‌های طلا، نقره و برنز در پنج کاتا شامل ناگه نوکاتا، کاتامه نوکاتا، جونوکاتا، کیمه نوکاتا و کودوکان گوشین جوتسو به رقابت پرداختند.

در ترکیب تیم ملی کاتای ایران به سرمربیگری حسن زند، کاتاروهای دو فرم حضور داشتند و در فرم کودوکان گوشین جوتسو دو ملی‌پوش کاتای قم یعنی محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی به میدان رفتند و در فرم کیمه نو کاتا عبدالوهاب بردی و یاشار روح‌الله‌زاده برای کسب مدال تلاش کردند و با عبور از مرحله مقدماتی به فینال رسیدند.

در فرم کیمه نوکاتا نمایندگان ایران با کسب 533 امتیاز به عنوان تیم سوم مرحله مقدماتی جواز حضور در فینال را کسب کردند و  در این مرحله موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز شدند، ضمن اینکه در فرم کودوکان گوشین جوتسو تیم سالاری و صحرایی با کسب 573 امتیاز به عنوان تیم سوم راهی فینال شد اما در مرحله پایانی تنها با 5/0 امتیاز کمتر نسبت به تیم سوم، سکوی سوم جهان را از دست داد و به مقام چهارم بسنده کرد.

سالاری و صحرایی که از سال 2007 عضو تیم ملی کاتا جودو ایران هستند و نخستین‌بار در پیکارهای جهانی فرانسه هفتم شدند، از ادوار مختلف مسابقات جهانی مدال‌های نقره و برنز متنوعی دارند و در این دوره به دنبال کسب نخستین طلای جهانی بودند که در نهایت روی سکوی چهارم جای گرفتند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 81908

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/81908/کاتاروهای-قم-جایگاه-چهارم-دنیا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir