کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانش آموزان باید در حوزه محیط زیست مطالبه‌گر باشند

خبرگزاری فارس , 23 مهر 1398 ساعت 18:15

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور باید از هم اکنون در حوزه محیط زیست آگاه و مطالبه گر باشند.


به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: امروز آثار مخرب غفلت و بی توجهی به محیط زیست در گذشته، هرچه بیشتر در کشورمان خودنمایی کرده و ما شاهد بحران‌ها و چالش‌های متعدد زیست محیطی هستیم.

وی با اشاره به تأثیرگذاری و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در میان کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشورمان، باید از هم اکنون در حوزه محیط زیست آگاه، دغدغه مند و مطالبه گر بوده و به آسانی از کنار اینگونه مسائل و مشکلات عبور نکنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به همکاری‌های گسترده شکل گرفته با نظام آموزش و پرورش در سال‌های اخیر، تصریح کرد: اجرای طرح «یک ساعت با محیط بان» و تدریس مطالب و کتاب‌های درسی در حوزه محیط زیست، اقدامات مثبت و مؤثری بوده است که همچنان با جدیت در حال انجام و پیگیری است.

وی از برگزاری دوره آموزشی زیست محیطی ویژه مربیان پیش دبستانی در استان قم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اجرای طرح «مدیریت سبز» در مدارس نیز موضوع بسیار جدی است که باید با همکاری و مشارکت دستگاههای اجرایی مرتبط، در استان عملیاتی شود.

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این دیدار با بیان اینکه آموزش موجب تغییر در رفتار فرد و جامعه می شود، اظهار داشت: در مدارس استان قم برای آموزش و فرهنگسازی زیست محیطی فعالیت‌هایی از جمله استفاده کمتر از کاغذ و تفکیک زباله با جدیت پیگیری می شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 82830

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82830/دانش-آموزان-باید-حوزه-محیط-زیست-مطالبه-گر-باشند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir