کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جنس کار مدیران قمی باید پاسخگویی به اصحاب رسانه باشد

خبرگزاری تسنیم , 7 آذر 1398 ساعت 15:36

استاندار قم اصحاب مطبوعات را افسران جنگ رسانه‌ای دانست و گفت: جنس کار مدیران قمی باید پاسخ گوئی دقیق به اصحاب رسانه باشد.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در آئین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات،خبرگزاری و پایگاه‌های خبری استان قم در تالار شهید آوینی در اداره کل ارشاد قم اظهار داشت: جنس کار مدیران قمی باید پاسخگویی دقیق به اصحاب رسانه باشد، در این زمینه شورای روابط عمومی‌ها در قم تشکیل شد تا طبق رسالتشان پاسخگو باشند.

استاندار قم افزود: اقتضای عصر ارتباطات، پاسخگویی است در دنیای امروز باید پابه‌پای ارتباطات پیش برویم و رسانه نقش مهمی در تحقق این اهداف دارد.

وی تصریح کرد: ازنظر شکاف‌های اقتصادی تقسیم‌بندی‌هایی در جهان مرسوم بود و جهان اول، دوم و سوم و یا شرق و غرب تبدیل به تقسیم‌بندی بر اساس تولید و گردش و مصرف اطلاعات شده است.

سرمست بیان کرد: ما در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات به سر می‌بریم و در صحنه داخلی و بین‌المللی، ارتباط میان دولت و ملت و نفوذپذیری مرزها واقعیت یافته است و در عرصه دیپلماسی رسمی با دیپلماسی نوین فرهنگی روبه‌رو هستیم.

وی خاطرنشان کرد:در قم نیاز به بازتعریف و بازاندیشی داریم و ازنظر ارتباطات و مطبوعات باید همگام با بعد ملی و بین‌المللی حرکت کنیم، چراکه هر خبر و رویداد در قم، بعد بین‌المللی پیدا می‌کند و نشان می‌دهد رسالت اصحاب رسانه فراتر از میانگین کشور است.

استاندار قم افزود: در کشور و قم اصحاب مطبوعات افسران جنگ رسانه‌ای هستند و در شرایطی که تمام عرصه بین‌المللی علیه تمامیت و کلیت حیثیت نظام ما بسیج شده است به‌صورت همدلانه و یکپارچه باید در این جنگ رسانه‌ای ایفای نقش کنیم.

وی تصریح کرد: نباید بگذاریم برخی از مسائل حاشیه‌ای و ژورنالیستی سبب کدر و خدشه‌دار شدن فضای سیاسی شود، چرا که برخلاف مصالح نظام است البته این سخن به معنای نادیده گرفتن گردش آزاد اطلاعات و فضای رسانه‌ای نیست.

سرمست بیان کرد: در سطح استان و در گذر زمان اصحاب رسانه واقعاً در سطح کلان همراهی داشتند و این رسالت سختی‌ها و تنگناهای خاص خود را دارد، ولی سیاست ما حمایت از این صنف است، خانه مطبوعات و تشکل‌هایی که وظیفه‌ دارند مورد حمایت ما هستند ولی مشکلات و دغدغه‌های خبرنگاران باید مورد توجه ویژه‌ای باشد.

وی عنوان کرد: این تشکل‌های مدنی قابل‌ احترام هستند و اداره کل ارشاد باید پشتیبان مطالبات اصحاب رسانه باشند و تشکل‌های صنفی نیز در حمایت از صحاب رسانه به‌طور جدی وارد شوند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: قم به معنای واقعی با روشنگری و آگاه بخشی و همدلی اصحاب رسانه بسیاری از بحران‌ها را پشت سر گذاشته و این افتخار بزرگی برای نظام است.

وی در پایان با اشاره به جایگاه اصحاب رسانه در رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: مسئولیت مدیریت استان حمایت از این صنف است تا بتوانیم در کنار هم به آرامش و اعتدال و امنیت بیشتری دست‌یابیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 83914

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/83914/جنس-کار-مدیران-قمی-باید-پاسخگویی-اصحاب-رسانه-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir