کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معومی خبر داد:

نصب کتابخانه در اتوبوس‌های قم

خبرگزاری فارس , 28 مرداد 1391 ساعت 12:14

قم نیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از نصب کتابخانه در اتوبوس‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


به گزارش قم نیوز، مسیح‌الله معصومی با اشاره به تاسیس اداره آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک از سال ۸۷ گفت: طراحی و تصویرگری دو شخصیت ترافیکی برای شهر قم به نام‌های ریحانه و رسول از جمله فعالیت‌های این اداره بوده است.

وی خاطر نشان کرد: سه نوع کتاب آموزش ترافیک با استفاده از شخصیت‌های ترافیکی ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با تیراژ ۸۶ تا ۱۰۰ هزار جلد آماده و به صورت رایگان در تمام مدارس استان توزیع شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به آموزش گذربانان مدرسه گفت: گذربانان مدرسه برای مدارسی که در حاشیه خیابان‌ها قرار دارند انتخاب می‌شوند و با در دست داشتن پرچم و سوت، دانش‌آموزان را برای عبور از خیابان راهنمایی می‌کنند.

وی به پارک آموزش ترافیک ۱۵ خرداد اشاره کرد و افزود: این پارک در بلوار غدیر پس از پردیسان واقع شده که در این پارک با همکاری راهنمایی و رانندگی، شهرداری و آموزش و پرورش مطالب به طور عملی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

معصومی با اشاره به آموزش مربیان مهدهای کودک از سال ۸۸ گفت: تاکنون ۴ هزار نفر از مربیان مهدهای کودک گواهی‌نامه آموزش را دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اخلاقی در سال‌های گذشته، سازمان تاکسیرانی راننده‌های مرتب و منظم را شناسایی و برای بحث سرویس مدارس و مهدهای کودک به مدارس معرفی می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از نصب کتابخانه‌هایی در بخش میانی اتوبوس‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: معاونت حمل و نقل و ترافیک ساخت و نصب این کتابخانه‌ها را بر عهده دارد و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تامین کتاب، سی‌دی و بروشور را انجام می‌دهد.

وی به مثلث ترافیک اشاره کرد و افزود: مثلث ترافیک از سه ضلع مهندسی ترافیک، اعمال مقررات راهنمایی و رانندگی و آموزش و فرهنگ‌سازی تشکیل شده است.

معصومی یادآور شد: اهمیت فرهنگ در این مثلث غیر قابل انکار است و بدون تردید در صورت وجود اعمال قانون و احداث بهترین خیابان‌ها، بدون فرهنگ نمی‌توان ترافیک و حمل و نقل را کنترل کرد.

انتهای پیام/۱۰۵


کد مطلب: 8591

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/8591/نصب-کتابخانه-اتوبوس-های-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir