کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم خبرداد:

راه اندازی سامانه تحت وب شهرداری قم

خبرگزاری فارس , 7 شهريور 1391 ساعت 11:30

قم نیوز: معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: در راستای کمک به کاربردی شدن دولت الکترونیک و سهولت ارتباط شهروندان با بدنه کارشناسی، شهرداری قم اقدام به راه اندازی سامانه تحت وب شهرداری الکترونیک کرده است.


به گزارش قم نیوز، محسن بهشتی اظهارداشت: در این سامانه هر شهروند قادر است اطلاعات عمومی مربوط به ملک و همچنین اطلاعات طرح‌ها، ثبت درخواست و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی گفت: در همین راستا واحد GIS معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم با راه اندازی پایگاه "الکترونیکی شهرداری قم" (ایساپ) به نشانی www.esup.qom.ir این اطلاعات را بر روی فضای مجازی قرار داده است و همه شهروندان می‌توانند با استفاده از این تارنما اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند.

معاون معماری و شهرسازی قم گفت: در حال حاضر تمام اطلاعات مربوط به شهر قم اعم از نقشه‌ها، تصاویر ماهواره‌ای و اسناد شهر قم از سال ۱۳۳۵ تاکنون به صورت نقشه و همپوشانی وجود دارد که برای اهداف گوناگونی همچون طراحی شهر، اصلاح هندسی معابر، بررسی مسیر مترو و مونوریل و... از این اطلاعات استفاده می شود و بر اساس اطلاعات موجود در این بانک اطلاعاتی، فرصت‌ها و چالش‌ها شناسایی می‌شوند.

وی اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور شهرداری قم با صرف هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اقدام به تهیه نقشه‌های یک پانصدم کرده است.

بهشتی افزود: از دیگر مقاصد واحدGIS معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم جلوگیری از موازی‌کاری سازمان‌های مختلف شهرداری و حتی سایر ارگان‌های شهر قم است و در حال حاضر به نحوی عمل شده است که نبض اطلاعات و مدیریت اطلاعات شهر در اختیار این واحد شهرداری است.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 8718

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/8718/راه-اندازی-سامانه-تحت-شهرداری-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir