کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وجود 1595 طرح صنعتی و صنایع معدنی نیمه تمام در قم

خبرگزاری فارس , 9 ارديبهشت 1399 ساعت 18:25

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: هزار و 595 طرح صنعتی و صنایع معدنی در دست اجرا در استان وجود دارد که پیشرفت 349 طرح بالای 60 درصد است.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی امروز با اشاره به وضعیت طرح‌های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی استان قم اظهار کرد: هزار و 595 طرح صنعتی و صنایع معدنی در دست اجرا در استان وجود دارد که حجم سرمایه گذاری این طرح‌ها 15 هزار و 668 میلیارد تومان با اشتغال 38 هزار و 188 نفر است.

وی ادامه داد: مهم ترین طرح‌های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی استان قم در زمینه تولید محصولات فولادی و آهنی، محصولات پلاستیکی، انواع لوله و پوشش لوله، کاغذ از کربنات کلسیم، پنل خورشیدی چند کریستالی، الیاف مصنوعی، شمش فولادی، انیدرید فتالیک، دی اکتیل فتالات، فرآورده‌های لبنی و لوازم بهداشتی و سلولزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: 349 طرح در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد داریم که تاکنون هزار و 329 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این طرح‌ها انجام شده است و برای تکمیل این طرح ها نیاز به هزار و 450 میلیارد تومان سرمایه گذاری دیگر وجود دارد.

سیجانی با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی و صنایع معدنی استان قم اظهار کرد: دو هزار و 217 واحد صنعتی و صنایع معدنی در استان با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و 956 میلیارد تومان و اشتغال 56 هزار و 123 نفر در استان وجود دارد، 3.1 درصد از تعداد واحدهای صنعتی و صنایع معدنی و 2.3 درصد اشتغال این بخش در کشور در استان قم است.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین محصولات تولیدی استان قم شامل انواع محصولات لاستیک، پلاستیک و صنایع پایین دستی شیمیایی، چسب، کفش، دمپایی، مبلمان، سوهان، لامپ‌های کم مصرف، انواع موتورسیکلت، لوازم خانگی، قطعات خودرو، صنایع غذایی و سلولزی و بسته بندی و صنایع معدنی از جمله آهک، سیمان، منگنز آهک و آجر نسوز است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 88089

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/88089/وجود-1595-طرح-صنعتی-صنایع-معدنی-نیمه-تمام-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir