کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن خبر داد:

راه‌اندازی رشته تفسیر تطبیقی در مقطع دکترا

خبرگزاری فارس , 14 شهريور 1391 ساعت 8:51

قم نیوز: معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن از راه‌اندازی رشته تفسیر تطبیقی در دانشکده قم برای نخستین بار در مقطع دکترا خبر داد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عبدالرضا زاهدی با اشاره به دانشگاه علوم و معارف قرآن اظهار کرد: سرفصل‌های ۱۰ رشته میان‌رشته‌ای در مقطع کارشناسی ارشد قرآن و حقوق، قرآن و سیاست، قرآن و تاریخ و قرآن و جامعه‌شناسی تدوین شده و برای کمیسیون حوزوی وزارت علوم، تحقیقات و آموزش عالی ارسال شده ولی هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

وی از راه‌اندازی رشته تفسیر تطبیقی در دانشکده قم برای نخستین بار در مقطع دکترا خبر داد و افزود: ثبت‌نام دانشجویان انجام شده و از ابتدای مهر به تحصیل در این مقطع می‌پردازند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن خاطرنشان کرد: رشته‌های علوم و تفسیر قرآن در مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده‌های شیراز، مشهد، ایلام، آمل، میبد و کرمانشاه در مهر ماه راه‌اندازی می‌شود.

وی عنوان داشت: رشته‌های علوم و تفسیر قرآن ویژه طلاب در شهرهای تهران، مشهد و آمل در بهمن امسال راه‌اندازی می‌شود.

زاهدی با اشاره به رشته‌های کارشناسی دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت: چهار رشته تفسیر قرآن، علوم قرآن، تربیت معلم قرآن و فنون قرائت قرآن در دانشکده‌های قرآنی شهرهای مختلف تدریس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه علوم و معارف قرآن در ۲۱ شهر مانند آمل، تهران، بجنورد، خوی، زابل، زاهدان، شاهرود، مراغه، مشهد، ملایر، میبد، اصفهان، سبزوار، قم، شیراز، کرمانشاه، دامغان، خرم‌آباد، ایلام، خمین و تربت جام تدریس می‌شود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن عنوان داشت: ۲۳ نفر از فارغ‌التحصیلان کارشناسی امسال در مرحله نخست آزمون دکترا پذیرش شدند و حدود ۴۰ نفر از فارغ‌التحصیلان کارشناسی در آزمون مقطع کارشناسی ارشد رتبه‌های دو رقمی و سه نفر رتبه‌های تک رقمی را کسب کردند.

وی با اشاره به روند صعودی پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد گفت: ۱۳۰ نفر در سال ۸۷، ۱۸۰ نفر در سال ۸۸، ۲۳۰ نفر در سال ۸۹ و ۴۰۸ نفر در سال گذشته در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شدند.

زاهدی خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلف ممکن است به فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی نیازی نداشته باشند اما، هر سازمان و اداره‌ای به دلیل فعالیت‌های قرآنی متقاضی حضور فارغ‌التحصیلان رشته‌های این دانشگاه هستند.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر دانشجویان از آزمون مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، گفت: تعداد متقاضیان این مقاطع سال به سال افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 8832

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/8832/راه-اندازی-رشته-تفسیر-تطبیقی-مقطع-دکترا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir