کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم مطرح کرد:

قم آمادگی مرکز تولید چادر مشکی در سطح بین‌ الملل را دارد

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 26 تير 1399 ساعت 12:01

سرمست گفت: قم این جایگاه و اهمیت را دارد که در زمینه برندسازی و هویت مرکز تولید پارچه و چادرمشکی در کشور باشد و در سطح بین الملل این موضوع جا بیفتد.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست استاندار قم درنشست با سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: برای استقرار هر صنعتی در هر استانی برخی پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی نیاز است، هر استان، شهرستان و شهری اگر بخواهد هویت پیدا کند باید با شاخص‌های فرهنگی ارتباط برقرار کند.

او با اشاره به جایگاه و اهمیت فرهنگ افزود: مقام معظم رهبری دغدغه‌هایی را مطرح می‌کنند که مهم‌ترین آن دغدغه فرهنگی است و در این زمینه موضوع عفاف و حجاب مهم است.

استاندار قم بیان کرد: امروز برای ما قابل قبول نیست که در زمینه حجاب مشوق چادر مشکی باشیم، ولی نیاز خود را از ژاپن و کره تامین کنیم بلکه باید مصرف خود را تولید کرده ودر این زمینه باید با ارتقای کیفیت با نمونه خارجی رقابت داشته باشیم.

سرمست عنوان کرد: از نظر زمان و مکان و موقعیت هر گونه حساب کنیم قم این جایگاه و اهمیت را دارد که در زمینه برندسازی و هویت مرکز تولید پارچه و چادرمشکی در کشور باشد و در سطح بین المللی این موضوع جا بیفتد.

او افزود: در طول سال بیش از ۲۰ میلیون مسافر و زائر به شهر مقدس قم می‌آیند و این موضوع سبب می‌شود که سوغات زائران چادر باشد، برخی از سازمان‌ها نظیر آستان قدس، ستاد فرمان امام و بنیاد مستضعفان می‌توانند در زمینه احداث کارخانه چادر مشکی در استان همکاری داشته باشند.

استاندار قم بیان کرد: از نظر بُعد حمایتی مطئن باشید که نهایت پشتیبانی را در قالب شهرک‌های صنعتی و شهرک شکوهیه انجام می‌دهیم و هر جا نیاز به تقویت باشد حمایت می‌کنیم، همچنین نماینده صمت در استان نیز آمادگی و حمایت لازم را انجام می‌دهد، اگر مطالعه دقیق در زمینه پتانسیل و ظرفیت‌های قم انجام شود یکی از محور‌های توسعه قم بُعد صنعتی است.

سرمست عنوان کرد: از سازمان گسترش انتظار داریم علاوه بر چادر مشکی در سایر واحد‌های تولیدی نیز پیش قدم شود و جای سازمان گسترش در صنعت قم خالی است، این موضوع در حالی است که قم قطب صنعتی شده است و آینده آن از تمام استان‌هایی که پیرامون تهران قرار دارند نیز روشن‌تر است و همچنین توجیه اقتصادی دارد.

او عنوان کرد: در زمینه تولید کارخانه چادر مشکی از نظر ما اعلام آمادگی وجود دارد، ولی حلقه مفقوده سرمایه گذار است که باید ضمن شناسایی ارزیابی مناسبی انجام شود و کسی که سابقه مناسبی در زمینه سرمایه گذاری در استان دارد در اولویت باشد.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 90181

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90181/قم-آمادگی-مرکز-تولید-چادر-مشکی-سطح-بین-الملل

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir