کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۶۷۵ تاکسی در قم به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز می‌شوند

خبرگزاری فارس , 2 مرداد 1399 ساعت 22:17

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: هدف‌گذاری برای سال جاری این بوده که 675 تاکسی بی‌سیم در قم را به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز کنیم و سپس به سراغ تاکسی‌های خطی و گردشی برویم.


به گزارش قم نیوز کورش محمدحسینی با اشاره به اهمیت اجرای پرداخت‌های الکترونیکی در وسایل نقلیه عمومی، اظهار کرد: روند این کار از دی‌ماه سال گذشته در قم به‌صورت آزمایشی و پایلوت با تاکسی بی‌سیم، روند را آغاز شد که در نخستین گام ۶۰ تاکسی خطی و گردشی از این قابلیت پرداخت برخوردار شدند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه در سال جاری ۱۴۰ تاکسی بی‌سیم مجهز به سیستم پرداخت‌شده است، ابراز کرد: هدف‌گذاری برای سال جاری این بوده که  ۶۷۵ تاکسی بی‌سیم در قم را به این سیستم مجهز کنیم و سپس به سراغ تاکسی‌های خطی و گردشی برویم.

محمدحسینی ادامه داد: در حال حاضر در قم، ۶ هزار تاکسی در حمل‌ونقل عمومی فعال است که با توسعه زیرساخت‌های لازم تمام تاکسی‌های خطی و گردشی به پرداخت الکترونیک مجهز می‌شوند.

وی تصریح کرد: در سیستم پرداخت QR مبالغ از کیف پول مسافر کم و به کیف پول راننده اضافه می‌شود و راننده نیاز به گوشی هوشمند دارد که در حال حاضر فقط اپلیکیشن قمیار دارای این قابلیت نصب است و هر شرکتی با این قابلیت فعال شود، در پرتال شهرداری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم عنوان کرد: شیوع کرونا و معضل پول خرد ازجمله مواردی است که در پرداخت‌های غیرنقدی باید در جهت سلامت مسافران و صیانت از حقوق شهروندان به آن توجه داشت.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 90364

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90364/۶۷۵-تاکسی-قم-سیستم-پرداخت-الکترونیکی-مجهز-می-شوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir