کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

1400 میلیارد برای احداث بلوار پیامبر اعظم(ص) هزینه شده است

خبرگزاری تسنیم , 8 مهر 1399 ساعت 22:54

رئیس شورای شهر قم گفت: بلور پیامبر اعظم(ص) با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان و فروش اوراق مشارکت و تملک زمین و باهدف سرمایه‌گذاری کلان در شهر احداث‌شده و امکان اهدای زمین به شخصیت‌های حقوقی و حقیقی وجود ندارد.


به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی با بیان اهمیت سرمایه‌گذاری شهرداری در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: شهرداری با همه گستردگی فعالیت‌ها و جایگاه آن در توسعه شهر یک ‌نهاد خصوصی بوده و امروز با توجه به مشکلات اقتصادی کشور تمام بار  توسعه شهر را به‌تنهایی بر دوش می‌کشد.

وی استقلال مالی شهرداری را به‌عنوان مهم‌ترین دستگاه اجرایی و مدیریت شهری امری ضروری دانست و افزود: شهرداری‌ها باید به سمت ایجاد درآمدهای پایدار و استقلال مالی از دولت حرکت کرده و با مشارکت پویایی مردم برنامه‌های خود را در شهر اجرا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم یکی از سرمایه‌گذاری‌های شهرداری قم را بلوار پیامبر اعظم(ص) دانست و تصریح کرد: بلور پیامبر اعظم(ص) با فروش اوراق مشارکت، تملک زمین و باهدف سرمایه‌گذاری کلان در شهر احداث‌شده است.

وی با اشاره به هزینه سنگین سود مشارکت در این بلوار به شهرداری قم خاطرنشان کرد: احداث بلوار پیامبر اعظم (ص) تا امروز عددی بالغ‌بر 1400 میلیارد تومان برای شهرداری قم هزینه داشته و با توجه به قوانین زمینی را که شهرداری تملک کرده جزء اموال شهرداری محسوب می‌شود.

جلالی فروش زمین در این بلوار را جبران بخشی از هزینه‌های تحمیلی به شهرداری عنوان کرد و یادآور شد: در شهرداری یا شورای شهر تبصره‌ای به نام اهدای زمین به شخصیت‌های حقوقی یا حقیقی نداشته و تمام کسانی که اوراق مشارکت این بلوار را خریداری کرده‌اند در درآمد آن سهیم هستند.

وی  شائبه‌های ایجادشده درباره کتابخانه آیت‌الله شهرستانی در بلوار پیامبر اعظم(ص) موردتوجه قرارداد و گفت: شهرداری آمادگی هرگونه همکاری را با این نهاد فرهنگی داشته اما اداره کل راه و شهرسازی باید به تعهدهای خود عمل کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم پرداختن به مسائل فرهنگی و دینی را یکی از دغدغه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر قم دانست و تأکید کرد: پاسداری از حقوق مردم و بیت‌المال نیز یکی از دغدغه‌های ما بوده و نمی‌توانیم به درخواست هیچ شخصیت حقوقی یا حقیقی زمین رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی باید به ازای زمین واقع در بلوار پیامبر اعظم(ص) زمینی در اختیار شهرداری قرار داده و یا ما به ازای آن‌ها به‌صورت نقدی پرداخت کند.

جلالی در پایان با تأکید بر همکاری شهرداری قم با کتابخانه آیت‌الله شهرستانی مطرح کرد: نقشه‌های ساخت کتابخانه به شهرداری ارائه‌شده و زمین در مرحله گودبرداری است و امیدواریم هرچه زودتر این مسئله حل شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91671

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91671/1400-میلیارد-احداث-بلوار-پیامبر-اعظم-ص-هزینه-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir