قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتایی در خصوص روزه داری در ماه مبارک رمضان با توجه به شیوع بیماری کرونا، گفت: خوف باید دارای منشاء عقلایی و یا به تشخیص پزشک متعهد و متدین باشد.
ملاک روزه نگرفتن در شرایط کرونایی، نظر پزشک متعهد و متدین است
ملاک روزه نگرفتن در شرایط کرونایی، نظر پزشک متعهد و متدین است
به گزارش قم نیوز آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتایی در خصوص روزه داری در ماه مبارک رمضان با توجه به تشدید شیوع بیماری کرونا، گفت: ملاک، خوف از بیماری یا تشدید بیماری است و خوف باید منشأ عقلایی داشته باشد یا پزشک متعهد و متدین تشخیص دهد.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه به نحوه روزه داری در ماه مبارک رمضان با توجه به شرایط کرونایی، افزود: در شرایطی که خوف از بیماری یا تشدید آن باشد، وجوب روزه برداشته خواهد شد و اگر انسان روزه بگیرد، عمل حرام انجام داده‌است.

استاد برجسته درس خارج حوزه در ادامه تصریح کرد: در روزهای اخیر مکرر عرض شد که روزه یکی از اعمال واجبی است که برای افرادی که شرایط دارند واجب است، مگر اینکه در سفر و یا بیمار باشد و یا اینکه در وضعیتی باشد که اگر روزه بگیرد خوف آن را داشته باشد که بیمار شود و یا بیماری‌اش تشدید گردد.

آیت الله نوری همدانی در پایان گفت: همانطور که اگر فرد سالم باشد و خوف ضرر و بیماری نداشته باشد، واجب است روزه بگیرد و ترک آن کفاره دارد و اگر کسی هم به هر عنوان نمی‌تواند روزه بگیرد، حق روزه خواری را در جامعه ندارد و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان ضروری است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbzgb9.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما