کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

::واکاوی کلاف به هم پیچیده نمایشگاه‌های استان قم:: قسمت اول

تعاونی کارکنان اداره بازرگانی قم با نمایشگاه‌های استان قم چه کرده است؟

31 شهريور 1391 ساعت 22:17

قم نیوز: در حالی که کمتر از یک سال به پایان فعالیت دولت دهم و به تعبیری 8 سال تلاش این دولت مانده است و لزوم برگزاری نمایشگاه‌های متعدد برای ارائه خدمات بی بدیل این دولت، بر کسی پوشیده نیست، نمایشگاه‌های استان قم در سال 91، به همت شرکت تعاونی کارکنان اداره بازرگانی استان قم در کما به سر می‌‎برند.


سرویس جامعه و سیاست قم نیوز: سال پایانی دولت احمدی نژاد است. 7 سال تلاش بی وقفه و انجام خدمات مهمی چون هدفمندی یارانه‌ها، سهمیه بندی و سپس حذف یارانه سوخت، راه اندازی پروژه‌های بزرگی چون مسکن مهر، انتقال آب به قم، نیروگاه هسته‌ای بوشهر و ... در کارنامه این دولت خودنمایی می‌کند. امسال، سالی است که این دولت باید به مردم گزارش بدهد که چقدر خدمت کرده است و چه کارهای زیربنایی ای را انجام داده است. اما اگر در استان‌های دیگر شرایط ارائه گزارش دولت به مردم، آماده است، ولی متاسفانه در قم چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

شاید کسی فکر کند، مخالفان دولت در قم اجماعی کرده‌اند تا دستاوردهای دولت برای مردم قم، منعکس نشود. دستاوردهایی که برخی از آنها مانند پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم، ملی است و حفر تونل آن چندین سال طول کشیده است. اما متاسفانه چنین نیست. در قم، کسانی در داخل دستگاه‌های دولتی، اره برداشته‌اند و شاخ و برگ دولت را می‌زنند.

یکی از دستگاه‌هایی که کارمندان آن همیشه از حمایت و توجه دولت و در عین حال رانت اطلاعاتی به سبب اطلاع زودهنگام از مصوبات و تصمیمات دولت و آگاهی از پیچ و خم کار، برخوردار هستند، کارکنان اداره بازرگانی (سابق) استان قم یا اداره صنعت، معدن و تجارت استان است. البته بسیاری از این کارمندان شریف، از موقعیت خود برای پیشبرد اهداف دولت در قم استفاده می‌کنند و به مردم خدمت می‌رسانند اما به نظر می‌رسد عملکرد گروهی از این کارکنان، باعث نقش بر آب شدن تلاش‌های اکثریت خدوم و خدمتگذار این اداره می‌شود.

نام شرکت تعاونی کارکنان اداره بازرگانی استان قم، برای برخی از مراجعه کنندگان این اداره، آشناست. جایی که در پشت درهای بسته و بدون رعایت تخصص و توانایی مجریان و تشریفات و الزامات اداری، مجوز نمایشگاه‌های قم را به دیگران حاتم بخشی می‌کند. اما ای کاش این حاتم بخشی، با نظارت و به نفع مردم و دولت بود، ولی متاسفانه، ثمره این کار چیزی جز عدم برگزاری 6 نمایشگاه مهم در استان قم نیست.

دیگر بماند که نمایشگاه‌های برگزار شده چه کیفیتی داشته‌اند و کدام دو شرکت، به تنهایی 25 نمایشگاه قم را برنده شده‌اند! آشکار کردن مدارکی که درباره عملکرد اداره تعاونی در مورد نمایشگاه های سال 90 - 91 استان قم وجود دارد، چیزی جز تاسف و ناراحتی و سوال از دستگاه‌های مسوول مانند سازمان بازرسی به ارمغان نمی‌آورد و جای این سوال باقی اس که مگر شما وظیفه نظارت را بر عهده ندارید؟ چرا کسی از آقایان سوال نمی کند چرا 6 نمایشگاه به بهانه‌های واهی برگزار نشده است و هیچ گونه خسارتی نیز بابت آنها پرداخت نشده است؟

شاید فاصله میان قیمت پرداختی (به این نکته شرکت تعاونی کارکنان بازرگانی قم پول اجاره محل دائمی نمایشگاه ها را به چه کسی می پردازد، در یادداشت مستقلی اشاره خواهیم کرد) برای اجاره محل دائمی نمایشگاه های استان قم و قیمت دریافتی از مجریان سه گانه برنده شده در به اصطلاح مزایده، آنقدر هست که نیازی به خسارت گرفتن نباشد؟ وقتی قرار نیست این پول به خزانه دولت واگذار شود، شاید این شرکت تعاونی دلش نمی خواهد از عدم برگزاری نمایشگاه ها، خسارت بگیرد. مردم هم که اصلا مهم نیستند و دولت هم کسی است که دیواری کوتاه تر از آن وجود ندارد.

بر آن هستیم که موضوع برگزاری نمایشگاه‌ها در قم، متولیان آنها، نحوه برگزاری و میزان رضایت مردم و فعالان اقتصادی را به طور جدی پی گیری کرده و به مردم و دستگاه‌های نظارتی اطلاع رسانی کنیم تا یک نهاد نظارتی بر اداره بازرگانی و بر نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها نظارت کند.

انتهای پیام/105/


کد مطلب: 6590

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/note/6590/تعاونی-کارکنان-اداره-بازرگانی-قم-نمایشگاه-های-استان-کرده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir