کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

دفاتر اقامت و اشتغال اتباع خارجی قم در کشور پیشتاز است

خبرگزای تسنیم , 6 خرداد 1392 ساعت 17:32

قم نیوز: قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان قم از دوازده مدیر برگزیده دفاترکفالت، اقامت، اشتغال وساماندهی اتباع خارجی تقدیر کرد.


به گزارش قم نیوز، وحید وزیری راد در نشستی با مدیران دفاتر کفالت، اقامت، اشتغال و ساماندهی اتباع خارجی در قم، از ۱۲ مدیر فعال این دفاتر تقدیر و تشکر کرد.

دبیر کمیته کفالت و اشتغال استان قم، در این نشست، ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب المرجب به مدیران دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی با تاکید بر ضرورت و اهمیت این دفاتر گفت: این دفاتر نوعی از سبک زندگی پیامبر اکرم محمد مصطفی (ص) است که دارای بهترین و زیباترین سبک زندگی بودند. در این سبک زندگی، افرادی که در اطراف پیامبر بودند همه اقوام و ادیان را شامل می شدند و سبک زندگی که پیامبر اکرم (ص) داشتند این بود که ملت و مردم را تبدیل به یک عبد مخلص و معبود کنند.

وحید وزیری راد با تاکید بر اهمیت حضور اتباع خارجی در استان قم، افزود: برای استان قم اتباع خارجی بخشی از زندگی هستند و تبدیل به قسمتی از فرهنگ این استان شده اند، بنابراین نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم، چون خودشان هنجارساز وهنجار آفرین هستند و در چرخه اقتصادی استان قم سهم دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، تاکید کرد: نمی توانیم منکر حضور و وجود اتباع خارجی شویم بلکه باید با عملکرد درست و رفتار مدیریتی انسانی، به آنها در یک نقطه کانونی و در چارچوب قانون کمک کنیم.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری بادفاتر کفالت اقامت واشتغال استان افزود: درچارچوب قوانین و مقررات و مجوزهایی که دوستان ما پی گیری می کنند، هر گونه کمک و امکانات ممکن را به ایشان و اتباع خارجی ارائه خواهیم کرد.

۹۷ درصد اتباع خارجی شاغل قم شناسایی شده‌اند
وزیری راد با اشاره به اهمیت قانونمند شدن اتباع وکارفرمایان گفت: با شروع کار دفتر کفالت در استان قم طبق آمار موجود، ۹۷درصد اتباع خارجی شاغل قم شناسایی شدند و این موفقیت بزرگی است که برای اولین باردرتاریخ کشور واستان، اتباع وکارفرمایان راغبانه تصمیم به تمکین و قانونمند شدن گرفته اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، با اشاره به اینکه شیوه مدیریت اتباع خارجی استان قم در کشور بی نظر است،گفت: استانهای دیگر به دنبال الگو پذیری ونقش پذیری از قم هستند و دفاترکفالت استان به یک الگو تبدیل شده است واین به خاطر رفاقت وحرکت و مفارقتی است که در این جمع وجود داشته است و درتمام کشور این همدلی و همفکری مثال زدنی است .

حجت الاسلام والمسلمین عظیمی نیا، مسئول هماهنگی دفاتر کفالت اقامت و اشتغال استان قم نیز در ادامه این جلسه، ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب المرجب و تشکر از مدیرکل ودبیر کمیته کفالت واشتغال استان قم، تصریح کرد: اجرای مصوبات در قم بدین نحو بود که مدیران با تجربه در امر اتباع، امینت و انتظامی پیشنهادات و طرح هایی را ارائه دادند که اکنون به بخشنامه و آیین نامه تبدیل شده است.

وی افزود: مدیران ماتوانستند به ایده‌ها جامه عمل بپوشانند و هدف اصلی از اجرای طرح، ساماندهی اتباع خارجی درحوزه اقامت واشتغال و رصد نخبگان علمی ،ورزشی ،اقتصادی ، وفرهنگی است.

در ادامه این جلسه آقای پایان نماینده اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی استان قم، نحوه اجرای طرح ساماندهی اتباع را برای مدیران دفاتر کفالت اقامت و اشتغال تشریح کرد و به سوالات ایشان پاسخ گفت.

در این جلسه نماینده اداره کل اتباع ومهاجرین استانداری قم، جناب آقای شیبانی نیز حضور داشت و در پایان از زحمات آقای گلفشان ریاست محترم اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی و مدیران ۱۲دفتر در ساماندهی اتباع خارجی با اهدای لوحی از سوی وزیری راد تقدیر به عمل آمد.


کد مطلب: 13968

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/report/13968/دفاتر-اقامت-اشتغال-اتباع-خارجی-قم-کشور-پیشتاز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir