پنجشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : 37484
منبع : ایرنا
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم:

قم با نصب المانهای بومی به استقبال بهار رفته است

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قم گفت: اين سازمان با تمام امكانات و ظرفيت به استقبال بهار و پذيرايي از زائرين حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمكران و مسافرين نوروزي مي رود.
قم با نصب المانهای بومی به استقبال بهار رفته است
به گزارش قم نیوز، وحيد وزيري راد گفت: سازمان زيباسازي موضوع پذيرايي زائرين را بصورت اعتقادي از وظايف ذاتي خود مي داند.

وی به برنامه هاي تبليغاتي و اطلاع رساني سازمان زيباسازي شهرداري قم همزمان با سال جديد اشاره و اظهار كرد: طي يك روند بسترسازي برنامه هاي تبليغات شهري با تصویب هییت مدیره  سازمان شكل گرفت و اقدامات لازم در اين خصوص صورت گرفت.

ایشان عملكرد متمركز، استاندارد، ايمن، بامحتوا و زيبا را از جمله اهداف اجراي برنامه هاي زيباسازي شهر عنوان كرد و افزود: تقاضا در حوزه تبليغات شهري خصوصا در ايام نوروز بسيار بالاست، با توجه به تنوع امكانات زمينه استفاده از تمام ظرفيت ها و پاسخگويي به تمام تقاضاها در خصوص اطلاع رساني و تبليغات با برنامه ریزی مطلوبی به نتیجه رسید.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قم وجود بيش از ۳ هزار مترمربع فضاي تبليغاتي در شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: تقاضاي برنامه هاي تبليغاتي و اطلاع رساني بيش از این حدود بوده است  كه زمينه پاسخگويي به تمام اين درخواست ها با محوریت ترویج فرهنگ  ایثار ، شهادت و نماز، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ، اقتصاد مقاومتی و تکیه بر آداب و رسوم بومی کشورمان بر اساس نشاط شهروندان اولویت بندی شده است.

وي با تاكيد بر ضرورت مديريت روند تبليغات شهري خاطرنشان كرد: طبق اولويت و برنامه كلان شهري برنامه هاي تبليغاتي شهرداري اجرايي مي شود.

وزيري راد با اشاره به اجراي المان هاي متناسب با ايام نوروز در سطح شهر افزود: در آستانه سال جديد المان هفت سين شهدا در گلزار شهداي علي بن جعفر نصب شد كه  با اقبال فوق العاده  چشمگيري روبرو شده است.

ایشان نصب المان انتزاعي ماهي در ميدان ۷۲ تن، حول حالنا در مقابل ساختمان شهرداري مركز و المان كوچ بهاري پرندگان در سه راه خورشيد را مورد توجه قرار داد و افزود: تمام اين المان ها با تاييد هيئت مديره سازمان طي فراخوان و برگزاري مسابقه طراحي و انتخاب شده است که نهایتا" عملیات ساخت و نصب آن انجام شده است.

برخی از المانهای نصب شده در سطح شهر عبارتند از : ماهی مربعی( ابتدای 45متری عمار یاسر)، ماهی نوروزی ( لچکی میدان مطهری به میدان سعیدی)، آکواریوم (مقابل دور برگردان بهشت معصومه)،  ماهی نوروزی (مقابل شهر داری منطقه شش) ، ماهی مربعی(مجاور زیر گذر دستغیب)،تنگ ماهی(خیابان کارگر مقابل پمپ بنزین)،بهار(خیابان مقابل استانداری)، پروانه ( میدان صنعت)،  تنگ ماهی ( خاکفرج به سمت شهرداری مرکز)

وزیری راد افزود: علاوه بر موارد مذکور ، المانهای متعددی نیز با همکاری مناطق هشت گانه شهرداری  در سطح شهر آماده سازی و نصب  گردیده است.

وي افزود: همزمان با تحويل سال نو و آغاز تعطيلات نوروزي سفرهاي زيادي در كشور صورت مي­پذيرد و مسافرت و انجام سفر در فرهنگ ما ايرانيان از ديرباز جايگاه ويژه­اي داشته است در همين راستا سازمان زيباسازي نيز با تشكيل كميته هاي فني و اجرايي ،اقدامات متعددي در جهت آماده سازي سيماي بصري شهر قم براي ورود زائران و مجاوران از جمله تغيير در سيماي شهري، رنگ آميزي مبلمان شهري و جداول انهار سطح شهر و آذين بندي و چراغاني و ساخت المان هاي مناسبتي در سطح  شهر مقدس قم اقدامات ارزنده اي را نموده است.

وزيري راد به برنامه ريزي جهت فعاليت­هاي پيش بيني شده متناسب با ايام نوروز و به منظور ارائه خدمات هر چه بيشتر به زائرين و مسافرين نوروزي اشاره كرد و افزود: همكاري و تعامل با ستاد تسهيلات زائرين و خدمات سفر شهرداري قم از رئوس برنامه هاي اين سازمان مي باشد كه با توجه به اهميت شهرداري قم به طرح هاي فرهنگي و اجتماعي با محوريت الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت، ترويج ارزشهاي اسلامي، نماز و فرهنگ ايثار و شهادت با تكيه بر فرهنگ بومي شهر مقدس قم با ابعاد اقتصادي و مذهبي مي توان اشاره نمود.

وي با بيان اينكه اين سازمان نسبت به ساماندهي بنرهاي سطح شهر اقدام نموده است گفت: بهسازي سيما و منظر شهري از برنامه‌هاي مهم سازمان مي باشد كه سعي مي گردد با نورپردازي و استفاده از المان‌هاي شهري اين موضوع را گسترش داده و فضاي مناسب را براي نشاط معنوي و روحي مردم به ارمغان آوريم.

انتهای پیام/ 105
https://qomnews.ir/vdcfjjdm.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما