دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : 12224

سی و یکمین جشنواره استانی فیلم فجر در قم به پایان رسید

قم نيوز : قم نیوز: مراسم اختتامیه جشنواره استانی فیلم فجر یکشنبه شب با حضور معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از کارگردانان، تهیه کنندگان و بازیگران مطرح سینمای کشور در مجتمع سینمایی وتوس قم برگزار شد.
سی و یکمین جشنواره استانی فیلم فجر در قم به پایان رسید
به گزارش قم نیوز، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم فجر در استان قم با حضور جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور، محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، مهدی حقیقی مدیر امور استان‌های سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، هنگامه قاضیانی بازیگر زن سینمای ایران و جمع دیگری از هنرمندان و تهیه کنندگان در سینما وتوس قم برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، کلیپی در مورد پیامبر اکرم(ص) پخش شد که این کلیپ توسط احمدرضا داوری از کلیپ سازان مطرح استان تولید شده بود.

در ادامه کلیپ دیگری در خصوص دلاوری‌ها و سلحشوری‌های شهدا در دفاع مقدس پخش شد و سپس سید مرتضی اسماعیلی طبا در جایگاه قرار گرفت و با اشاره به اینکه سال‌ها سینما دوستان و هنرمندان انتظار اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در قم را داشتند، اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم که با حمایت‌های استانی و سازمان سینمایی موفق شدیم این گام هنری را در قم برداریم.

وی با تاکید بر اینکه در نخستین جشنواره فیلم فجر در استان قم ۱۸ فیلم اکران شد، اضافه کرد: به دلیل محدودیت سالن و عدم همکاری برخی تهیه کنندگان فیلم‌ها، نتوانستیم تمام فیلم‌های جشنواره را اکران کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در پایان تصریح کرد: همچنین در ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه شش فیلم بین‌الملل برای طلاب خارجی جامعه المصطفی العالمیه اکران شد.

در ادامه محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره فیلم فجر در سخنانی با اشاره به اینکه مسئولان اداره ارشاد قم امسال کار بزرگی را انجام دادند که فیلم‌های جشنواره را برای نخستین بار در قم اکران کردند، اظهار کرد: این موضوع که اکران استانی همزمان با تهران در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور داشته باشیم، قابل تقدیر است و یکی از دغدغه‌های سینما دوستان را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم اکران جشنواره فیلم فجر در قم نقطه شروع خوبی باشد تا این برنامه در سال‌های آینده نیز تداوم داشته باشد، تصریح کرد: تعداد سالن‌های قم هم باید بیشتر شود تا استقبال بیشتری از فیلم‌ها صورت گیرد.

سپس جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه از اکران فیلم‌های جشنواره فجر در شهر مقدس قم برای نخستین بار شگفت زده شدم اظهار کرد: این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم گرچه باید سال‌های گذشته رخ می‌داد.

رئیس سازمان سینمایی کشور با تاکید بر اینکه قم زادگاه علم، دانش و معرفت الهی است اضافه کرد: اگر ضعفی در سینما وجود دارد به این موضوع بر می‌گردد که پیوند میان حوزه‌های علمیه و سینما بسیار با تاخیر برقرار شده است.

وی تصریح کرد: باید ریشه یابی کرد که چه کسانی مقصر هستند و نمی‌گذارند پیوند میان حوزه‌های علمیه و سینما شکل بگیرد.

در ادامه بیانیه هیئت داوران نخستین جشنواره فیلم فجر در استان قم قرائت شد که در این بیانیه ضمن تشکر از مسئولان برای اینکه شهر مقدس قم برای نخستین بار میزبان جشنواره فیلم فجر شد، تصریح شد: امیدواریم در سال‌های آینده تمام فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در قم اکران شود.

سپس از دست اندرکاران فیلم‌های برگزیده نخستین جشنواره فیلم فجر در قم تجلیل به عمل آمد.

جایزه بهترین فیلم از نظر تماشاچیان استان قم برای فیلم «سر به مهر» به محمدرضا شفیعی تهیه کننده این فیلم اهدا شد.

همچنین علیرضا طالب‌زاده و مهدی رضازاده جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم «استرداد» را از آن خود کردند.

جایزه بهترین فیلم نیز به محسن علی اکبری تهیه کننده فیلم استرداد اهدا شد.

رامتین لوافی‌نژاد کارگردان فیلم سینمایی «برلین منفی هفت» جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

جایزه بهترین بازیگر زن به هنگامه قاضیانی برای ایفای نقش در فیلم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» رسید.

همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد به حمید فرخ‌نژاد برای ایفای نقش در فیلم «استرداد» تعلق گرفت که جایزه وی را هنگامه قاضیانی دریافت کرد.

از نرگس آبیار کارگردان فیلم «اشیاء از آنچه در آیینه می بینند به شما نزدیکترند»، علی قوی‌تن کارگردان فیلم «آفتاب، مهتاب، زمین»، انسیه شاه حسینی کارگردان فیلم «زیباتر از زندگی» و صادق صادقی دقیقی کارگردان فیلم «بزرگمرد کوچک» تجلیل به عمل آمد.

همچنین در پایان این مراسم از حمایت‌های دلبری شهردار قم، پیریایی استاندار قم، بیگدلی رئیس مجتمع انبوه سازان کشور، مدیرعامل مجتمع اریکه ملل و کریم خانی مدیر سینما وتوس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcayun6.49nuu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما