?>?> شهر قم سوگوار بانوی بی نشان | قم نیوز
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : 13395
درسالروز شهادت ام ابیها فاطمه زهرا (س)؛

شهر قم سوگوار بانوی بی نشان

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با سالروز شهادت ام ابیها فاطمه زهرا (س) شهر قم سوگوار دخت رسول الله (ص) شد و ارتمندان و عاشقان با برپایی دسته جات عزاداری و حرکت به سمت حرم مطهر ، این مصیبت عظما را به ساحت کریمه اهل بیت (س) تسلیت گفتند.
شهر قم سوگوار بانوی بی نشان
به گزارش قم نیوز، عاشقان و اراتمندان به خاندان رسالت از دیشب و صبح امروز با برپایی مراسمات عزاداری در مساجد و حسینیه ها و تکایای شهر ، بار دیگر رخت عزا به تن کردند و با چشمانی اشک بار مصائب دختر آخرین فرستاده خدا را مرور کردند.

دسته‌های عزادار زنجیر زن و سینه زن نوحه‌های غربت علی(ع) را زمزمه کردند و به سر زنان رهسپار حرم کریمه اهل بیت(ع) شدند تا این مصیبت جان کاه را به فاطمه معصومه(س) تسلیت بگویند.

حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز دیشب ویژه برنامه های شهادت را اجرا کرد و حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر رئیس سازمان حج و زیارت به سخنرانی پرداخت و سید مهدی میرداماد نیز در رثای دخت پیامبر (س) مرثیه و نوحه خواند.

حرم مطهر حضرت معصومه(س) از ساعات ابتدایی صبح امروز نیز میزبان دسته جات عزاداری بود و عاشقان فاطمه زهرا(س) یکی پس از دیگری در صفوفی بهم فشرده در حالی که لباس های سیاه به تن کرده بودند ، وارد صحن آئینه حرم مطهر می شدند و بعد از برگزاری عزاداری مختصر در جوار کریمه اهل بیت(ع) ، شهادت مادر بزرگوار ایشان را به ساحت این بانوی بزرگ تسلیت می گفتند.

بیوت مراجع معظم تقلید و همچنین دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز صبح امروز مراسم عزاداری برپا بود که در این مراسمات علاوه بر اقشار مختلف مردم ، طلاب و روحانیون حوزه علمیه ، مسئولان استانی و کشوری نیز حضور داشتند.

قرائت خطبه فدکیه نیز از دیگر برنامه های حرم مطهر حضرت معصومه (س) بود که پیش از اذان ظهر و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر توسط حجت الاسلام حسینی خراسانی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) با شکوه خاصی برگزارشد.

برگزاری مراسم تشیع نمادین حضرت زهرا (س) نیز شامگاه یکشنبه ، همزمان با شام شهادت و از ساعت ۱۱ شب از سوی هیئت رزمندگان اسلام قم از مسجد امام حسن عسگری(ع) واقع در سه راه بازار به سمت حرم مطهر برگزار می شود که در این مراسم وداع با دو تن از شهدای گمنام نیز صورت می گیرد.

نمایشگاه حدیث غربت که در دو نقطه از شهر مقدس قم به بازسازی شهر مدینه و جریان شهادت حضرت زهرا(س) پرداخته است نیز از دیشب و امروز با استقبال گسترده عاشقان خاندان اهل بیت(ع) روبه رو شده است که بازدید از این نمایشگاه با جلوه های ویژه و منحصر به فردش ذهن هر بازدید کننده ای را به عمق تاریخ و صدر اسلام و همچنین مظلومیت دخت رسول الله و مولای متقیان علی (ع) سوق می دهد.

علاوه بر مردم قم ، دسته جات عزاداری از سایر شهرهای کشور با سفر به شهر کریمه اهل بیت(س) با برپایی دسته جات سینه زن و زنجیر زن در جوار حرم مطهر این بانوی بزرگ به عزاداری و سوگواری پرداختند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcamen6.49neo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما