چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 15095
سخنگوی شورای شهر قم:

شورای چهارم به دنبال پیگیری متوازن نیازهای شهری است

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: شورای شهر چهارم در قم به دنبال پیگیری متوازن نیازهای شهری و به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام خواهد بود.
شورای چهارم به دنبال پیگیری متوازن نیازهای شهری است
به گزارش قم نیوز،  حسن بختیاری در ارتباط با جایگاه شورای شهر اظهار داشت: شورای شهر یکی از نهادهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در سطح محلی است که می‌تواند نقش موثر و کاملا مفیدی در جایگاه زندگی شهروندی و مدیریت شهرها ایفا کنند.
 
وی افزود: بر اساس همین اهمیت در اصول قانون اساسی به موضوع شوراها پرداخته شده و شوراها از نهادهایی هستند که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرها ایجاد شدند و فعالیت خود را نیز شروع کردند هر چند که به دلیل وقوع جنگ تحمیلی و لزوم ایجاد مدیریت متمرکز در کشور فعالیت آن‌ها با وقفه ایجاد شد.
 
سخنگوی شورای شهر قم ادامه داد: نکته اساسی این است که نیازهای محلی در نقاط مختلف شهر و کشور متفاوت است و اگر تصمیم‌گیران با آشنایی با مسائل و مقتضیات هر شهر در حیطه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی وارد شوند لزوما می‌توانند با توجه به خرد جمعی تصمیم بهتری را در شهرها اتخاذ کنند.
 
وی با توجه به وظایف شورای آینده بیان کرد: شورای آینده وظایف سنگینی را بر دوش دارد و نخستین نکته‌ای که در خصوص فعالیت شورای شهر در دوره چهارم باید در نظر گرفته شود بالا بردن سطح همکاری، همفکری و تعامل در کار جمعی است.
 
بختیاری افزود: بر اساس قانون، دوره چهارم شورای شهر قم 21 عضو دارد و با همکاری و تعامل در بحث‌های مختلف در حوزه تصمیم‌گیری حرکت رو به جلویی را در مدیریت شاهد خواهیم بود. اگر این روحیه تعامل و همکاری وجود داشته باشد افزایش تعداد اعضای شورای شهر را می‌توان به عنوان یک ظرفیت‌ در مدیریت شهری در نظر گرفت.
 
سخنگوی شورای شهر قم افزود: در شورای چهارم پروژه‌های نیمه تمام در شهر را باید به سرانجام برسانیم و قم در پنج سال اخیر با حرکت خوبی در توسعه و عمران مواجه بوده و فعالیت‌های خوبی در شورا و شهرداری شروع شده است که باید این حرکت‌ها با جدیت ادامه یابد.
 
وی ادامه داد: بخشی از فعالیت‌ها و پروژه‌ها به سرانجام رسیده اما بخشی از آنها باید در دوره چهارم شورا به سرانجام خود برسد و یکی از هدف‌گذاری‌های اساسی شورای چهارم اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.
 
بختیاری با اشاره به انتخاب شهردار گفت: شهر مجموعه‌ای با جنبه‌های مختلف و فراوان است بنابراین شهرداری می‌تواند موفق تلقی شود که بتواند رویکردها و جنبه‌های مورد نیاز را به صورت متوازن در نظر گیرد و اگر قرار باشد که یک شهردار به یک رویکرد به صورت افراطی توجه کند قاعدتا از دیگر رویکردهای مورد نیاز شهر غافل خواهد ماند.
 
وی خاطرنشان کرد: بنابراین شهردار موفق کسی است که همه نیازهای شهر را بتواند متوازن پیگیری کند و شهرداری هم وظایف بسیار متنوعی را دارد و در حوزه‌های عمرانی و اجتماعی، خدمات شهری و اصلاح ساختار شهرداری‌ها، تکریم ارباب رجوع و بهره‌گیری از سیستم‌های جدید در اداره شهر و... نقش آفرین است.
 
سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به وظایف شهردار افزود: باید هیچ‌کدام از این بخش‌ها از نظر شهردار مغفول نماند و ارتباط منطقی و متوازنی بین همه فعالیت‌های مورد نیاز در شهر وجود داشته باشد و امیدواریم شورای چهارم بتواند با انتخاب شهرداری با این ویژگی‌ها روند خدمت‌رسانی به مردم را به نحو احسن پیگیری کند.
 
وی اضافه کرد: شورای چهارم وظایف بخصوصی دارد که مهم‌ترین مسئولیت انتخاب شهردار است قاعدتا با توجه به اینکه هنوز جلسه‌ای با اعضای شورای چهارم نگذاشته‌ایم باید شاخص‌های یک شهردار موفق بررسی شود تا بر آن مبنا انتخاب درست صورت گیرد.
 
بختیاری در ارتباط با انتخاب مجدد دلبری به عنوان شهردار قم اظهار داشت: به احتمال زیاد یکی از گزینه‌ها برای انتخاب شهردار، دلبری است ولی تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص باید به صورت خرد جمعی و با رأی‌گیری صورت گیرد.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcjiyev.uqeihzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما