دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : 15966
رییس جامعة المصطفی العالمیه:

مجتمع عالی فقه حرکتی خلاقانه برای تولد تخصص‌های جدید فقهی است

قم نيوز : قم نیوز: رییس جامعة المصطفی العالمیه گفت: مجتمع عالی فقه که اکنون ده ساله شده ، یکی از ابتکارات خلاقانه و نو بوده که ثمرات خوبی را به همراه داشته است.
مجتمع عالی فقه حرکتی خلاقانه برای تولد تخصص‌های جدید فقهی است
به گزارش قم‌نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی، رییس جامعة الصمطفی العالمیة در مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش عالی فق که ظهر امروز در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، اظهار کرد: در مجتمع عالی فقه، فقه شیعی باید بارور و پژوهش‌های جدید، پایان نامه‌های فاخر و خروجی ممتاز فقهی ارائه شود.
 
رییس جامعة المصطفی العالمیة با اشاره به منشور مجتمع عالی فقه، افزود: ماموریت طلبه‌های این مجتمع که پایه گذاری آن یک کار خلاقانه و ابتکاری بود، این است که با نگاه تطبیقی به فقه و علوم پیرامون فقه، به تولد تخصص‌های فقهی کمک کنند.
 
وی افزود: هم اکنون نزدیک به 10 سال از این ابتکار نو و خلاقانه می‌گذرد و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است اما نیازمند تلاش بیشتر و عزم راسخ هستیم و انشاءالله عنایت خداوند نیز شامل حال ما می‌شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.
 
آیت الله اعرافی با اشاره به وضعیت امروز جهان اسلام، تصریح کرد: علمای اسلام باید امواج بیداری اسلامی را در کنار خود بگیرند و با تمام توان جلوی آفت تفرقه میان امت اسلام، بایستند.
 
وی افزود: وحدت امت اسلام در گرو حرکت علمای اسلام است و برای رسیدن به این منظور، نیازمند بصیرت و هوشیاری فراوانی هستیم که الحمدلله در میان علمای اسلامی وجود دارد.
 
رییس جامعة المصطفی تصریح کرد:در حالی که اسراییل به بمب هسته ای مجهز است، کسی حتی اخمی هم به او نمی‌کند اما وقتی کشوری مثل ایران به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است، همه با هم هجوم می‌آورند و می‌خواهند آن را از حق خودش محروم کنند یا کشورهای دیگری هستند که حتی یک انتخابات هم ندارند اما عزیزدردانه آمریکا هستند و در مقابل کشورهای دارای دموکراسی ریشه دارد، مورد تنفر این کشور واقع می‌شوند.
 
آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: گرگ‌هایی درنده ای در این جهان هستند که بدون هیچ گونه توجه به موازین جهانی، به کشورهای دیگر حمله می‌برند و اشغالگری می‌کنند و در مقابله با آن‌ها، ما باید وحدت علما را حفظ و در این راه به هوش و بصیرت سیاسی دست پیدا کنیم.
 
رییس جامعه المصطفی انگیزه پاک و اخلاص و خضوع و خشوع در عبادت را از پایه‌های عبادت دانست و اظهار کرد: این پایه‌ها باید مورد توجه همه قرار بگیرند اما دشورایی هایی نیز دارند که البته عبادت دشوار و همراه با سختی لذت بیشتری دارد، استمرار در عبادت و پنهانی بودن آن نیز وزن آن را معلوم می‌کند.
 
در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام مصطفی محامی، رییس مجتمع آموزش عالی فقه در سخنانی ضمن تبریک دهه کرامت و شروع سال تحصیلی جدید اظهار کرد: علوم اسلامی همه نور هستند و در انسان ایجاد نورانیت می‌کنند.
 
رییس مجتمع آموزش عالی فقه افزود: تعلیم علوم اسلامی قائل به شرایطی بوده که نخستین آن‌ها طهارت درون و آمادگی برای نور این علوم است، شرط دوم نزدیکی به منبع نور بوده و نماز مبدا نور و نماد عبودیت است بنابراین نماز اول وقت باید در صدر کارهای طلاب باشد.
 
وی به ارائه آمار فعالیت این مجتمع پرداخت و گفت: تاکنون 2473 پایان نامه در این مجتمع دفاع شده و امسال با 2000 طلبه از 40 کشور و 350 استاد سال تحصیلی را آغاز می‌کنیم.
 
در این مراسم همچنین از 12طلبه ممتاز به نیابت از 70 طلبه ممتاز مجتمع عالی فقه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcg3y9q.ak9n34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما