يکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 1748
رئیس شورای سیاست‌گذاری هیئت خادم‌الرضا:

محرم امسال فرصت مناسبی برای ابلاغ پیام عاشورا به جهان است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای سیاستگذاری هیئت خادم‌الرضا گفت: آنچه که امروز در کشورهای اسلامی اتفاق افتاده است فرصت عظیمی برای رساندن پیام عاشورا به مردم جهان و ملت‌های به پا خاسته است.
محرم امسال فرصت مناسبی برای ابلاغ پیام عاشورا به جهان است
به گزارش قم نیوز، آیت پیمان ظهر امروز با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار کرد: محرم ماه بیداری و آگاهی‌بخشی و هوشیار سازی انسان‌ها است و حرکت بی‌نظیر امام حسین(ع) در تاریخ ثمرات فراوانی داشته است که هر روز به ثمرات و نتایج آن افزوده می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین ثمرات حماسه حسینی، بیدار کردن ملت‌ها و جامعه اسلامی آن روز و جوامع شیعه و سنی بعد از واقعه عاشورا بود و ما امروز در عصری زندگی می‌کنیم که بیداری به عنوان یک رخداد در سرتاسر جهان چهره خود را نشان داده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری هیئت خادم‌الرضا تصریح کرد: آنچه که امروز در کشورهای اسلامی اتفاق افتاده، فرصت عظیمی برای رساندن پیام عاشورا به مردم جهان و ملت‌های به پا خاسته است.

وی با بیان اینکه جهان امروز تشنه فرهنگ عاشوراست، بیان کرد: مردمی که احساس ظلم و ستم و فاصله طبقاتی و نابرابری در جهان می‌کنند، محتاج فرهنگ رهایی‌بخش هستند و هیچ فرهنگی جز عاشورا نمی‌تواند این کام‌های تشنه را سیراب کند.

پیمان تصریح کرد: باید اهداف، فلسفه‌ها و انگیزه‌های قیام عاشورا را به نحوی تبیین کنیم تا آن نیاز و خلایی که در جهان احساس می‌شود، از فرهنگ عاشورا تامین شود.

وی ادامه داد: ما باید خود را برای ترویج فرهنگ سیدالشهدا مسئول بدانیم و بیش از گذشته روی این مسئله کار کنیم که تمام قیام‌ها و حرکت‌های تاریخی از جمله بیداری اسلامی که اکنون شاهد آن هستیم با تاسی به قیام سیدالشهدا صورت گرفته است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری هیئت خادم‌الرضا در بخش دیگری از سخنان خود از هیئت‌های مذهبی به عنوان پایدارترین تشکل دینی نام برد و گفت: هیئت‌های مذهبی نقش تعیین‌کننده و بارزی در دوران‌های مختلف داشته است.

وی اضافه کرد: در شرایط حساس کنونی از هیئت‌های مذهبی این انتظار می‌رود که در ماه محرم و عاشورا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا این حرکت‌ها و موج بیداری در جهان تقویت شود.

پیمان عنوان کرد: ما امروز می‌توانیم با فرهنگ عاشورا که فرهنگ کفرستیزی و مقابله با ظلم است، برای ملت‌های به پا خاسته و همه مردم جهان پیام فرستاده و برای آنها الهام بخش باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سابقه هیئت خادم‌الرضا گفت: این هیئت متشکل از ۳۰ هزار جوان کوشاست و امسال عزم جدی برای برپایی هرچه باشکوه‌تر آیین‌ها و مراسم‌های عاشورا دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری هیئت خادم‌الرضا تصریح کرد: برنامه اصلی هیئت خادم‌الرضا در ورزشگاه شهید حیدریان برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به موقعیت و شرایط خاصی که در آن قرار داریم سعی کردیم علاوه بر مداحی و سخنرانی‌ها، فعالیت‌های فرهنگی متعددی را در حاشیه برنامه‌های خود در نظر گرفته است که در قالب بسته‌های فرهنگی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

پیمان همچنین از برگزاری همایش بین‌المللی نهضت حسینی و بیداری اسلامی در آستانه اربعین حسینی خبر داد و گفت: برای برپایی این همایش با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رایزنی شده و از هفته آینده فراخوان این همایش توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: این فراخوان در ۳۰ محور مهم پیرامون علل، انگیزه‌ها، فلسفه، اهداف، پیامدها و نتایج قیام سیدالشهدا و تاثیر آن در دوره‌های مختلف تاریخی صورت خواهد گرفت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری هیئت خادم‌الرضا با بیان اینکه فراخوان این همایش برای مراکز اسلامی خارج از کشور و فعالان شیعی ارسال می‌شود، تاکید کرد: مهلت ارسال آثار تا پایان ماه محرم خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.ab8urhbzwiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما