يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 17736
شیعیان چهل روز در ماتم اباعبداله ماتم زده‌اند

پیاده‌روی اربعین حسینی از حرم حضرت معصومه(س) تا جمکران

قم نيوز : قم نیوز: عزاداری بزرگ اربعین قم با پیاده روی از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران، از صبح روز اربعین برگزار می‌شود.
پیاده‌روی اربعین حسینی از حرم حضرت معصومه(س) تا جمکران
به گزارش قم نیوز، نشست خبری معاونان فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران با موضوع عزاداری بزرگ اربعین قم، در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.
 
در این نشست معاونین فرهنگی این دو مکان مقدس، با تاکید بر اهمیت اربعین حسین، بر ضرورت گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و حضور مردم در پیاده روی اربعین حسینی از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران تاکید کردند.
 
حجت الاسلام سید رضا تکیه ای معاون فرهنگی جمکران، در این نشست با تاکید به اهمیت اربعین امام حسین(ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) در متن زیارت اربعین فرمودند: خوب می دانیم که انسان نیازمند دو بال حسن فاعلی و حسن فعلی است، یعنی اعتقاد صحیحی داشته باشد تا عمل صالحی داشته باشد و عمل صالح خدا پسندادنه داشته باشد تا بتواند با این دوبال راه تعالی را طی کند.
 
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به پیاده روی بزگ روز اربعین افزود: این ایده از سوی مدیریت حوزه های علمیه حجت الاسلام حسینی بوشهری مطرح شد که با اقبال عمومی نیز مواجه شد و این حرکت بزرگ تحت عنوان آجرک الله یا بقیه الله برای عرض تسلیت به امام زمان نام گرفت. 
 
وی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی منظم حرکتی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص)، رقم بخورد تا حرکت عزاداران از حرم حضرت علی(ع) به سمت حرم امام حسین(ع) در اذهان مردم تداعی شود.
 
احمدی با بیان زیارت اربعین به عنوان نشانه شیعه شناسی تصریح کرد: تا کنون برای هیچ پیامبر، امام و معصومی مراسم چهلم برگزار نشده است، اما تاکید به برگزاری اربعین و قرائت زیارت اربعین از سوی ائمه مبین اهمیت قیام امام حسین(ع) و مظلومیت ایشان است.
 
معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، با اشاره به دو بعد زیارت اربعین تاکید کرد: زیارت اربعین به معنای محبت مردم به امام حسین(ع) و برائت از کفار به سیره اهل بیت(س) است، که برگزاری زیارت اربعین و اجتماع مردم به معنای حضور در حادثه سال 61 و قیام امام حسین(ع) است.
 
پیاده روی اربعین قم، با برنامه قرائت زیارت اربعین در حرم کریمه اهل بیت(س) در ساعت 10 و 45 دقیقه صبح روز اربعین آغاز می شود که این زیارت را سید علی حسینی نژاد قرائت می کند و سپس عزاداران حسینی ساعت 13 و 30 دقیقه به سمت جمکران حرکت می کنند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcd950f.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما