سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : 17776

دسته بزرگ عزاداری از حرم تا جمکران در قم به حرکت درآمد

قم نيوز : قم نیوز: دسته بزرگ عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بعدازظهر دوشنبه همزمان با حضور هزاران نفر از عاشقان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
دسته بزرگ عزاداری از حرم تا جمکران در قم به حرکت درآمد
به گزارش قم نیوز، در این مراسم معنوی و با شکوه که به مناسبت اربعین شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) برگزار شده بود، دهها هیات مذهبی و هزاران نفر از مرد و زن و پیر و جوان با شور و اشتیاق بسیار و با چشمانی پر از اشک، مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) (حرم تا جمکران) را با پای پیاده طی کردند.
 
این دسته عزاداری که حال و هوای حضور میلیونی عزاداران در کربلای معلی را به خوبی به نمایش گذاشته بود، راس ساعت 14 از حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) آغاز شد و پس از طی مسیر از خیابان ارم، چهارراه شهدا و میدان معلم، از مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) همراه با مداحی مداحان اهل بیت(ع) به طرف مسجد مقدس جمکران ادامه یافت.
 
در لاین سمت چپ بلوار پیامبر اعظم(ص) که برای ارایه خدمات و پشتیبانی از این دسته بزرگ عزاداری در نظر گرفته شده بود، ایستگاههای صلواتی بسیاری از سوی دستگاههای اجرایی و هیات های مذهبی برپا شده بود.
 
در پایان این مراسم معنوی، عزاداران در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران اجتماع کرده و با عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به محضر امام زمان(عج)، در غم عزای شهادت مظلومانه امام حسین(ع)، فرزندان و یاران باوفایش اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه زدند.
 
گفتنی است در برپایی هرچه باشکوهتر این دسته عزاداری، برخی دستگاههای اجرایی و انتظامی با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مشارکت داشته و برای بازگشت عزاداران 70 دستگاه اتوبوس، 100 دستگاه ون و 100 دستگاه تاکسی شهری در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdch-qnz.23nqqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما