شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 17922
در مهر ماه سال‌جاری انجام شد

پذیرش 2 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد واحد قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، گفت: در مهر ماه سال‌جاری 2 هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت‌نام کردند.
پذیرش 2 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد واحد قم
به گزارش قم نیوز، محسن زرگر با اشاره به ایجاد پنج رشته جدید برای مهر ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم بیان کرد: این پنج رشته تحصیلی شامل دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد و سه رشته در مقطع کارشناسی است.
 
وی افزود: رشته‌های فتوشیمی و زیست جانوری در مقطع کارشناسی ارشد، رشته‌های گرافیک، بیوتکنولوژی گیاهی و علوم کامپیوتری در مقطع کارشناسی رشته‌های اضافه شده در مهر ماه سال‌جاری بوده است.
 
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، در خصوص پذیرش دانشجو در این پنج رشته جدید گفت: به دلیل اینکه این رشته‌ها بعد از زمان انتخاب رشته اعلام شد فرصتی برای انتخاب آن‌ها از سوی دانشجویان نبود.
 
زرگر افزود: در صورت اعلام تکمیل ظرفیت از سوی مرکز آزمون امکان انتخاب رشته‌های کارشناسی ارشد در بهمن ماه وجود خواهد داشت.
 
زرگر با بیان اینکه طی 9 ماهه نخست سال‌جاری 25 رشته دانشگاهی از سوی دانشگاه آزاد قم در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مصوب شده است گفت: این دانشگاه برای ارائه رشته‌های جدید به دانشجویان منتظر تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
 
وی از امکان تحصیل بدون کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: به جز رشته‌های علوم پزشکی، روانشناسی و حقوق در تمام رشته‌های تحصیلی این دانشگاه می‌توان بدون آزمون ثبت نام کرد.
 
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: در مهر ماه سال‌جاری نزدیک به دو هزار دانشجو در دانشگاه ثبت‌نام کرده و مشغول به تحصیل شدند.
 
زرگر تعداد دانشجویان ثبت نامی برای بهمن ماه را در حدود 800 نفر تخمین زد.
 
وی با بیان اینکه هر سال نزدیک به 500 دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی قم فارغ التحصیل می‌شوند گفت: در این دانشگاه از مقطع کاردانی تا دکتری و دکترای تخصصی و حرفه‌ای دانشجو پذیرفته می‌شود.
 
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم رشته‌های زبان و ادبیات عرب، فقه و مبانی حقوق اسلامی و پزشکی را از جمله رشته‌های دوره دکتری این دانشگاه عنوان کرد.
 
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم حدود 181 نفر هیئت علمی تمام وقت و 400 نفر هیئت علمی حق التدریس دارد.
 
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به قدمت 27 ساله این دانشگاه گفت: این دانشگاه در رشته‌های میکروبیولوژی، پزشکی، حقوق، روانشناسی و... دارای تعداد زیادی قبولی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است.
 
دانشگاه آزاد اسلامی قم دارای چندین دانشکده است که در سال 1365 تاسیس شد. دانشکده علوم پایه و پزشکی این دانشگاه در بلوار 15 خرداد و دانشکده‌های فنی مهندسی و علوم انسانی نیز در مجتمع پردیسان قرار دارد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcauon6.49n0u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما