شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : 19736
از سوی هیئت داوران دومین جشنواره فیلم فجر قم صادر شد

بیانیه هیئت داروان دومین جشنواره فیلم فجر قم

قم نيوز : قم نيوز: بیانیه هیئت داروان دومین جشنواره فیلم فجر قم در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر قم قرائت شد.
بیانیه هیئت داروان دومین جشنواره فیلم فجر قم
به گزارش قم نيوز، در بیانیه هیئت داروان دومین جشنواره فیلم فجر قم اظهار شده است: گام برداشتن بر مرز باریک هوشیاری و جنون، رام کردن خیال سرکش و طغیانگر و رویا و کابوس را چون خواب نوردی با چشم باز زندگی کردن، هنر فیلمساز اصیل است و البته من و توی مخاطب؛ که آفریده هنرمند را بر پرده سفید تنها نمی‌بینیم که دوباره می‌آفرینیم. تمام هستی سینما؛ نگاه من و توست.

این بیانیه با تاکید بر بازگشت امید به فضای جامعه ایرانی تصریح کرده است: امسال مردم نشان دادند آنچه بیش از نام‌های بزرگ و چهره‌های بسیار دیده شده می‌پسندد، سینمای سالم و درست است. امسال مردم با سینما آشتی کردند زیرا فیلمسازان به احترام حرفه خویش، به احترام هنر، فیلم‌های خوب ساختند. امسال کم نبودند فیلم‌هایی که می‌توانستی ببینی به قول فاکتر حاصل عرق‌ریزان روح هنرمند بودند.

در این بیانیه آمده است :ما، هیأت داوران جشنواره فیلم فجر استان قم اعلام می‌کنیم که علاوه بر معیارهای فنی و زیباشناختی توانایی جذب مخاطب نیز عاملی تأثیرگذار در آرای نهایی بوده است و سخنی با سیاستگذاران سیمای کشور باز هم چون سال پیش، جشنواره فیلم فجر برای استان‌ها، جشنی ناتمام بود و مردم سینمادوست قم با دلیل و بی‌دلیل از دیدن چند فیلم برجسته جشنواره محروم ماندند.

این بیانیه خاطر نشان کرده است: ما بر این باوریم که بخشی از ملتی یکپارچه‌ایم و نباید برای دیدن بخشی دیگر از هنر این مرز و بوم روادید داشته باشیم و در آخر، بالانشینان هنر و فرهنگ مملکت! دوستان عزیز! ‌از هنرمند، هرچند تلخی کند، روی برنگردانید، که هنرمندان پیشگویان جامعه‌اند. اعصاب دردند، روی‌گردانی از هنرمند،‌چشم‌بستن بر نگاه پرنده هراسانی است که لابد طوفانی را پیش دیده است.

در این بیانیه عنوان شده است : ما مردم استان قم، از هم‌اکنون چشم به راه بهمن آینده‌ایم که چند روزی با هم بنشینیم و رویاهای دلپذیر ببینیم بر پرده سفید.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcfvedy.w6d1magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما