پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : 21994

مراسم ولادت حضرت زهرا(س) در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: مراسم ولادت حضرت زهرا(س) که همزمان با میلاد امام خمینی (ره) است با حضور حجت الاسلام ناطق نوری و حجت الاسلام سید حسن خمینی در قم برگزار می‌شود.
مراسم ولادت حضرت زهرا(س) در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری جشن میلاد حضرت زهرا (س) اظهار کرد: موسسه نشر و تنظیم امام (ره) یک موسسه فرهنگی و پژوهشی است و مسئولیت نشر و آثار امام را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه ما متولی نشر و آثار امام (ره) هستیم تصریح کرد: همه باید در جهت ترویج و احیای افکار و اندیشه‌های امام (ره) فعالیت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: موسسه نیز تا اندازه‌ای که توانایی مالی دارد وظایف بر عهده خود را انجام می‌دهد و بر اساسی یک سری کمبودهایی که وجود دارد این موسسه نمی‌تواند تمامی برنامه‌های مربوط به امام (ره) را پوشش دهد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه برای ۱۴ خرداد برنامه‌ای بسیار گسترده داریم عنوان کرد: باید گرایش امسال مراسم سالگرد امام (ره) گرایش به معنویات باشد زیرا امام (ره) در این زمینه نیز صاحب نظر است و در حوزه‌های گوناگون کتاب‌های بسیار زیادی را به نگارش کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: از مجموعه ۵۰ جلدی تالیفات کتاب امام (ره) رونمایی می‌شود و این آثار تالیفی امام (ره) است که به همت بسیاری از محققان طی چند سال به تحریر درآمده است.

مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در قم با اشاره به اینکه تقریرات شاگردان امام (ره) نیز به زودی آماده می‌شود تاکید کرد: زیرا چاپ این گونه اثار می‌تواند شخصیت امام (ره) را بیشتر به نمایش بگذارد.

وی گفت: برخی‌ها در سال‌های اخیر عنوان می‌کردند که باید از امام (ره) عبور کنیم و متاسفانه این عملکرد سبب اثرات منفی بسیار زیادی در جامعه شده است و این موضوع در حالی که مقام معظم رهبری تاکید بسیار زیادی به ترویج آثار امام (ره) دارند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بدون نام امام (ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست خاطر نشان کرد: افکار و واندیشه‌های امام (ره) می‌تواند مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی را فراهم کند و می‌توانیم در این مسیر به مفهوم اسلام ناب دست پیدا کنیم.

مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در قم با اشاره به اینکه نسل جوان ما هنوز با بسیاری از ابعاد شخصیت امام (ره) آشنا نیستند عنوان کرد: تنها با این شناخت است که می‌تواند از انحرافاتی که در جامعه به وجود آمده جلوگیری کرد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: باید مراسم‌های گرامیداشت امام (ره) را به بهترین شکل ممکن زنده نگه داریم و در این مراسم‌ها باید به روز ۱۵ خرداد و ۱۰ اسفند توجه ویژه‌ای را داشته باشیم زیرا این مراسم‌ها در کشور در حال فراموش شدن است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ جمادی الثانی نیز روز تولد حضرت زهرا (س) است اظهار کرد: در مرکز ائمه فقهی ائمه اطهار یک شنبه ۳۱ فروردین از ساعت ۲۰: ۳۰مراسم گرامیداشت ولادت امام (ره) با سخنرانی حجت الاسلام ناطق نوری برگزار می‌شود.

مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در قم با اشاره به اینکه ۱۳ آبان ۴۳ امام (ره) نیز یکی از روهای بسیار مهم است که باید یاد آن‌ها زنده نگه داشته شود خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری استانداری دبیرخانه‌ای دائمی برای گرامیداشت مراسم امام (ره) در قم تشکیل بشود.

وی خاطر نشان کرد: در این مراسم نیز حجت الاسلام سید حسن خمینی نیز به عنوان تنها یادگار امام (ره) در همایش حضور دارند و استاندار قم میزبان اصلی این برنامه است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdceeo8w.jh8zoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما