چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : 24106

خیل زائران روح الله وارد شهر قم شدند

قم نيوز : قم نیوز:هزاران نفر از زائران روح الله پس از پایان مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی از عصر امروز با هدف زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران وارد قم شدند.
خیل زائران روح الله وارد شهر قم شدند
به گزارش قم نیوز، پارکینگ های حرم مطهر و مسیر بلوار زائر در بستر رودخانه قمرود با ترافیک نیمه روان مواجه است و صدها دستگاه اتوبوس که زائران حرم امام راحل را منتقل می کنند هم اکنون از مبادی ورودی وارد شهر قم می شوند.

همچنین محورهای قم - کاشان، قم - سلفچگان ، اتوبان تهران - قم و اتوبان قم - کاشان هم اکنون به دلیل بازگشت زائران حرم امام راحل شاهد ازدحام در عبور و مرور بوسیله خودروها و اتوبوس ها هستند.

در روزهای گذشته دستگاه های خدماتی قم هم چون شهرداری امکانات مناسبی را برای زائران حرم امام راحل که از قم عبور می کردند فراهم کردند و ایستگاه های اطلاع رسانی و خدمات رسانی در نقاط موجود در مسیر عبور زائران مستقر شده بود.



**آمادگی قم برای پذیرایی از زائران مرقد امام (ره)

فرماندار قم از آمادگی این شهر برای پذیرایی از زائران مرقد مطهر امام خمینی(ره) خبر داد.

ˈاسماعیل زارعی کوشاˈ ابراز داشت: استان قم با توجه به شرایط ویژه ای که به لحاظ نزدیکی قم به حرم مطهر امام (ره) دارد پس از برنامه سالگرد ارتحال بیش از سه چهارم زائران و شرکت کنندگان در مراسم سالگرد ارتحال امام به قم می آیند.

وی با اشاره به اینکه در راستای خدمات دهی مطلوب به زائران ستاد سالگرد ارتحال امام (ره ) و ستاد تسهیلات زائران تلفیق شده است، افزود: فرمانداری در این ستاد عهده دار مسوولیت کمیته پشتیبانی است که این پشتیبانی شامل اجرای برنامه ها، اعزام زائران به مرقد امام (ره) و هماهنگی دستگاه ها و ادارات بوده است.

مسوول کمیته پشتیبانی ستاد تسهیلات زائران استان قم با بیان اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته در حال حاضر وضعیت مناسبی داریم، تصریح کرد: امروز بیش از ۱۰ هزار زائر از استان قم و بخش ها و روستاها به مرقد امام(ره) اعزام کردیم.

وی با اشاره به اینکه تامین وسایل نقلیه و پشتیبانی ها در روزهای گذشته هماهنگی ها انجام شد، بیان کرد: بابرنامه ریزی ها و تدابیر اندیشیده شده امروز بدون هیچ مشکلی و بهتر از سال های قبل اعزام زائران به مرقد امام (ره) انجام شد.

زارعی کوشا به شور و اشتیاق مردم برای حضور در مراسم ارتحال امام (ره) اشاره کرد و گفت: خیل کثیری از مردم هم در عوارضی حضور داشتند که قبلا ثبت نام نشده بودند و با هماهنگی های به عمل آمده برای اعزام این افراد نیز تامین وسیله صورت گرفت و توانستند در مراسم حضور پیدا کنند.

فرماندار قم خاطرنشان کرد: امسال سالگرد ارتحال با ایام پایانی هفته مقارن شده و چند روز پر ترافیک را در استان پیش بینی می کنیم که تمهیدات خوبی برای این روزها نیز اندیشیده شده است.

وی با تاکید براینکه اوج کار دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان از امروز عصر در مسیر برگشت کاروان ها است، بیان کرد: تقریبا همه کاروان هایی که از اتوبان قم عبور می کنند برنامه ای برای حضور در قم دارند از این جهت برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای ترافیک، پشتیبانی، نظارت بر اصناف و فروشگاه ها و مجتمع های بین راهی و تامین خوابگاه و اسکان برای زائرانی که می خواهند در قم اسکان داشته باشند، در نظر گرفته شده است.



** اقدامات راهداری قم برای خدمت رسانی به زائران

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی قم با اشاره به اقدامات این معاونت گفت: برای این ایام اقدامات اولیه از قبیل خط کشی، لکه گیری ونصب تابلوهای مورد نیازصورت گرفته است و گشت های راهداری در سطح جاده ها مستقر هستند و وظایف خود را انجام می دهند.

ˈمحمد سلیمیانˈبا اشاره به اینکه ۴۰ دستگاه جی.پی.اس برای این روزها پیش بینی شده است، تصریح کرد: این دستگاه ها رسیدگی و پیگیری به موقع در صورت بروز اتفاق در سطح جاده ها فعال است.

وی با اشاره به ارائه خدمات راهدار خانه ها به زائران در ادامه گفت: در دو راهدار خانه سلفچگان و شهید سعادتمند آماده ارائه خدمات به زائران است.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی قم خاطرنشان کرد: تعداد ۵۰ نفر از پرسنل این اداره کل در محورهای قم ـ تهران، قم ـ سلفچگان و قم ـ راهجرد در حال گشت زنی هستند تا در صورت بروز هر گونه مشکل سریعا پیگیری کنند.

وی با شاره به اینکه تا پایان روز گذشته یک هزار و ۲۰۰ خودرو وارد پارک سوار شمالی در بلوار زائر شده اند، افزود: در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران اداره توزیع نیروی برق و شهرداری همکاری های خوبی داشتند که شهرداری برای آماده سازی پارک سوار و تامین مایحتاج کمک کرده است.



** آماده باش بیش از ۸۰ نفر از پرسنل هلال احمر قم در ایام نیمه خرداد

رییس جمعیت هلال احمر استان قم نیز گفت: طبق روال سال های گذشته کلیه محورهای مواصلاتی استان را تحت پوشش قرار داده ایم.

ˈمحمد گلفشانˈبا اشاره به اینکه علاوه بر محور مواصلاتی استان، نیروهای امدادی هلال احمر پارک سوارشمالی و مسجد مقدس جمکران را که محل تردد زائران است تحت پوشش امدادی قرار داده اند، تصریح کرد: چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو نجات کاروان اعزامی به مرقد امام خمینی (ره) را همراهی کردند که پوشش امدادی خوبی برای زائران داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد:سه اکیپ اطلاع رسانی نیز در محدوده مسجد مقدس جمکران، عوارضی و پارک سوار مستقر شده اند تا زائران را راهنمایی کنند.



گفتنی مراسم گرامیداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) شب گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد و مراسم مشابهی نیز امشب پس از نماز مغرب و عشاء در همان مسجد به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برگزار می شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccesqi.2bq0x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما