چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : 2609
حجت‌الاسلام رئیسی:

بعثت، غدیر، عاشورا و انتظار ارکان حفظ دین در دنیا هستند

قم نيوز : قم نیوز: معاون اول قوه قضائیه گفت: بعثت، غدیر، عاشورا و انتظار چهار رکن و حلقه‌ای بود که جریان دین را در دنیا حفظ می‌کند.
بعثت، غدیر، عاشورا و انتظار ارکان حفظ دین در دنیا هستند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی سه‌شنبه شب در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه خداوند، برای برخی از نعمت‌های خویش بر بندگانش، منت نهاده است، اظهار کرد: نعمت رسالت، به ویژه رسالت ختمیه، از جمله این نعمت‌هاست؛ نعمت امامت نیز از جمله نعمت‌هایی است که خداوند به دلیل اعطای این نعمت بر بندگانش منت نهاده است.

وی افزود: منت خداوند به دلیل اعطای نعمت امامت، همیشگی است، زیرا خداوند بر نعمتی منت می‌نهد که جزو بالاترین نعمت‌ها باشد و از این روست که نعمت ولایت که جمع بین دو نعمت رسالت ختمیه و امامت است، اتمام نعمت‌های الهی ذکر شده است؛ اگر نعمت ولایت و امامت نبود، زندگی انسان با حیوانات تفاوتی نداشت.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: نخستین موجودی که در این زمین خلق شد، حجت خدا بود و آخرین موجودی نیز که از این دنیا می‌رود حجت خداست و به این ترتیب، زمین هیچگاه از حجت خدا خالی نخواهد ماند،‌ پیش از آنکه ذات حضرت در روزی زمین خلیفه داشته باشد، خلیفه داشت و از این روست که در معارف اسلامی و الهی ذکر شده است که اگر حجت خدا روی زمین نباشد نظام تکوین نیز مختل می‌شود.

وی با اشاره به روایت امام جواد(ع) در خصوص شأن نزول سوره قدر و ارتباط آن با امام معصوم(ع) اظهار کرد: امام در این روایت خطاب به شیعیان می‌فرماید که به وسیله سوره قدر به منکران امامت عرض کنید که در شب قدر ملائکه و روح به پیامبر(ص) وارد می‌شدند ولی بعد از ایشان بر امام نزول می‌کنند؛ یعنی ملائک، پس از نزول بر آستان نبوی بر آستان قدس مهدوی وارد می‌شوند.

رئیسی خاطرنشان کرد: نکته اصلی اینجاست که باور داشته باشیم که امکان گردش زمین و زمان بدون حجت خدا وجود ندارد و هر فیضی که از جانب الهی به انسان می‌رسد به واسطه امام معصوم(ع) است، در دنیا دو مکتب انتظار و انظلام وجود دارد که اولی مکتب امید، انتظار، نبوت، معاد، امامت، سعادت امر به معروف و نهی از منکر، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، عدالت و بصیرت است و دیگری مروج ظلم، ظلم‌پذیری، ظالم‌پروری و بیداد و ستم است که هدف آن این است که به مردم دنیا تفهیم کند که چاره‌ای جز پذیرش نظام سلطه ندارند.

وی ادامه داد: نظام سلطه جهانی با ابزارهایی از جمله‌ هالیوود، ماهواره‌ها، رسانه‌ها و دستگاه‌های شیطانی قصد دارد تا نا‌امیدی و یاس را در میان مردم دنیا حاکم کند و در مقابل، مکتب انتظار به دنبال حاکم کردن روح امید به آینده در انسان‌هاست، خداوند انسان را برای بندگی و عبودیت آفرید و در نماز امام زمان(عج) نیز بارها، به جانب حضرت الهی عرض می‌کنیم که تنها تو را می‌خوانیم و از تو مدد می‌گیریم، دنیا بر مدار حق و حق‌پرستی خلق شده است و به همین دلیل حق همیشه ثابت ولی باطل غیر‌ثابت و رفتنی است و از این رو ممکن است برخی اوقات شدت گیرد و در جایی حاکم شود ولی هیچگاه نمی‌تواند حضوری همیشگی داشته باشد.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: خداوند، حاکمان حقیقی و نهایی این دنیا را صالحان و مقتین ذکر کرده است که این حاکمیت در راستای فرهنگ مهدویت و ظهور حضرت ولی عصر(عج) شکل می‌گیرد، اعتقاد به انتظار دارای آثار اندیشه‌ای و عملی است، اعتقاد به انتظار، اعتقاد به توحید، نبوت، امامت و عدل و معاد است.

وی با اشاره به سفارش حضرت ولیعصر(عج) به شیخ مفید، عنوان کرد: حضرت به شیخ مفید فرمودند که به مردم اعلام کن که ما همواره بر تمام حرکات، سکنات و رفتار آنها آگاه هستیم، کسی که منتظر است باید باید روش و سیره حضرت ولی عصر(عج)را که از کلام پیامبر(ص)، ائمه اطهار(عج) و توقیعات، سفارشات و احادیث مهدوی به ما رسیده است را مشی زندگی خود کند.

رئیسی نماز امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران را از ارزشمندترین عبادات ذکر کرد و گفت: در این نماز تمرین توحید خالقی، توحید عبادی و ربوبی می‌کنیم، در جمکران پیمان می‌بندیم تا به جای پیروی از هوای نفس از خداوند، اطاعت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به قیام تاریخی امام حسین(ع) در عاشورا، عنوان کرد: به یاری خدا، روز به روز و سال به سال بر عظمت مراسم‌های عزاداری مردم جهان برای حضرت افزوده می‌شود و جلوه‌های خون امام و یاران باوفایش بیشتر بر مردم جهان آشکار می‌شود، دشمنان اراده کرده‌اند که عاشورا نباشد و اگر عاشورایی نیز هست در همان عاشورا و کربلا بماند و آثار آن در زندگی مردم ساری و جاری نشود ولی اراده خدا بر عظمت افزایی این حادثه عظیم است و حرمت حرم امام حسین(ع) را در کنار حرمت حریم کعبه قرار داده و خاک آن را شفای بیماران و دعا در قبه حسینی را مستجاب گردانیده است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان این مطلب که عاشورا، امید ملت‌های رنج دیده و مظلوم عالم است، افزود: عاشورا، درس زندگی و مرگ حقیقی و خدایی است؛ بعثت، غدیر، عاشورا و انتظار چهار رکن و حلقه‌ای بود که جریان دین را در دنیا حفظ می‌کند و عاشورا مظهر و مدرسه وفا، صفا، تسلیم، رضا، صبر، امر به معروف و نهی از منکر، عبادت خالصانه و بصیرت است.

وی حرکت‌های ملت‌های منطقه را برگرفته از حرکت عظیم و اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران بر گرفته از نهضت عاشوراست؛ حرکت کشورهای اسلامی دارای سه ویژگی دین، استبداد‌ستیزی و استعمار‌ستیزی است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.uarct1aq3bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما