يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : 27880
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر:

توجه بیشتر به تفکیک جنسیتی در ادارات قم ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم خواستار توجه بیشتر مسوولان به تفکیک جنسیتی در محیط های کاری و اداری این استان شد.
توجه بیشتر به تفکیک جنسیتی در ادارات قم ضروری است
به گزارش قم نیزو، \'طوبی حجازی\' روز یکشنبه در یکصدمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم،اظهار داشت: کار کردن کارمندان زن و مرد در یک اتاق در اداره
 
منشا بسیاری از معضلات اجتماعی است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر مردان و زنان در کنار یکدیگر در ادارات قم مشغول به کار هستند،افزود: این مساله نهاد مقدس خانواده را با تهدیدهای جدی مواجه می کند.
 
حجازی با بیان اینکه در قم بین کارمندان زن تمایل بسیاری برای جدا کار کردن از همکاران مرد خود وجود دارد،افزود: مسوولان باید به این در خواست کارکنان زن در ادارا ت توجه کافی داشته باشند.
 
این عضو شورای شهر قم با اذعان به اینکه هم اکنون آمارهای نگران کننده ای از طلاق در استان وجود دارد،افزود: بدون شک تفکیک جنسیتی در محل های کار تاثیر زیادی در کاهش طلاق در جامعه دارد.
 
رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به معضل حجاب و عفاف در شهر قم، افزود: دولت باید توجه بیشتری به این ناهنجاری اجتماعی داشته باشد.
 
حجت الاسلام \'سعید روحانی\' با تاکید بر اینکه وضعیت حجاب در قم روز به روز بدتر می شود،افزود: در گذشته وقتی زن بدحجابی در قم دیده می شد، آن را به هیچ وجه ساکن و بومی این شهر نمی دانستند ولی امروز متاسفانه این فرهنگ در بین زنان ساکن و مقیم قم رواج پیدا کرده و باید برای آن چاره اندیشی کرد.
 
این عضو شورای شهر قم با بیان اینکه قم به لحاظ برخورداری از موقعیت خاص و ویژه خود با سایر استان های دیگر متفاوت است،افزود: باید برای ممانعت از حضور افراد بدحجاب در ادارات و اماکن عمومی استان اقدامات لازم صورت بگیرد.
 
روحانی افزود: درشهرهای مکه و مدینه زنان با حجاب کامل در بیرون از خانه حضور پیدا می کنند در حالی که به هیچ وجه به حجاب اعتقادی ندارند، ولی قوانین عربستان آنها را وادار به رعایت حجاب در این دو شهر مذهبی نموده است.
 
رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر قم،افزود: باید جایگاه و شانیت قم نیز همانند شهرهای مکه و مدینه حفظ شود، و با قاطعیت از حضور افراد بدحجاب در این شهر مقدس جلوگیری به عمل آید.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdce7v8w.jh8fvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما