پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 27982
آیت الله هاشمی شاهرودی:

دشمن درصدد از بین بردن ارزش‌های اسلامی در عراق است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: دشمن درصدد از بین بردن ارزش‌های اسلامی در عراق است, البته روحیه جهادی در عراق وجود دارد و از این طریق می‌توان با دشمنان مقابله کرد.
دشمن درصدد از بین بردن ارزش‌های اسلامی در عراق است
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله سید محمود هاشمی‌ شاهرودی که  در جلسه بررسی وضعیت کشورهای منطقه و در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم سخن می گفت، اظهار داشت: استکبار جهانی جریان‌های تکفیری را مدیریت می‌کند و این نکته در دیدار رهبر انقلاب اسلامی با برگزارکنندگان کنگره خطر جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام نیز عنوان شد.
 
رئیس هیئت حل اختلاف بین قوا با اشاره به ضرورت مقابله همه جانبه با این جریان غرب محور، افزود: مقابله علمی با جریان تکفیری، به عهده حوزویان است و باید با شبهه افکنی‌ها در حوزه دین مقابله کرد تا مشابه این جریانات گسترش پیدا نکنند زیرا دشمنان از همین شبه افکنی‌ها استفاده می‌کنند.
 
آیت الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: عراق در مقابله با این فتنه از نظر امنیتی و نظامی پیشرفت خوبی کرده است که مدیون فتوای مراجع تقلید و علما است و این فتواها مردم را بر علیه این فتنه برانگیخته است و شیعیان اکنون بر علیه این فتنه به پا خواسته‌اند و کارهای زیادی کرده اند.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حمایت‌های و حضور کارشناسان جمهوری اسلامی در عراق تاکید کرد: عراق دچار مشکلات سیاسی نیز هست و باید این مشکلات برای رسیدن به عراق یکپارچه برطرف شود و از سوی دیگر آمریکا نیز تلاش می‌کند کمک های نظامی خود را به کشورهایی که موافق جمهوری اسلامی نیستند انجام دهد و حتی تجهیزات نظامی را برای داعش ارسال می‌کند.
 
وی افزود: آن کسانی که برخی شهرهای عراق را به داعش تقدیم کردند، علیه جمهوری اسلامی نیز تلاش هایی را صورت داده اند و دشمن درصدد از بین بردن ارزش های اسلامی در عراق است, البته روحیه جهادی در عراق وجود دارد و از این طریق می توان با دشمنان مقابله کرد.
 
آیت الله هاشمی شاهرودی به وضعیت سوریه نیز اشاره کرد و گفت: سوریه از نظر نظامی دستاوردهای خوبی را به دست آورده است اما جای توسعه این دستاوردها وجود دارد و باید بیشتر به جلو حرکت کنند تا دنیای اسلام شاهد ایستادگی این کشور در مقابل استکبار باشد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchiwni.23nq6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما