جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 28206
امام جمعه موقت قم:

کشور باید در مقابل تحریمها مصونیت یابد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه موقت قم مصونیت کشور را در مقابل تحریم ها دشمنان امری ضروری خواند و گفت: ابزار تحریم به عنوان مهمترین حربه دشمنان باید از دست آنها خارج شود.
کشور باید در مقابل تحریمها مصونیت یابد
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین \'سید محمد سعیدی\' این هفته در خطبه های نماز جمعه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) افزود: ابزار تحریم توسط استکبار و آمریکا برای دست برداشتن ملت ما از ارزش ها مهمترین سلاح آنان شده است.
 
وی اظهار کرد: باید کاری کنید که کشور مقابل تحریم مصونیت یافته و وابسته به نفت نباشد، از اینرو باید به درون کشور و نیروهای داخلی توجه و فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در جامعه ترویج کنیم.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود، با گرامیداشت سالروز 19 دی، به حضور مردم استان قم در دیدار امسال با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: از این بابت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفتر معظم له و کسانی که این دیدار را برنامه ریزی کردند تشکر می کنم.
 
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم استان قم گفت: حفظ یاد رویدادهایی همچون؛ 9 و 19 دی و 22 بهمن ضروری است و انگیزه هایی وجود دارد تا این روزهای بزرگ و تعیین کننده انقلاب اسلامی به فراموشی سپرده شود اما تا وقتی که ملت ایران زنده است و زبان های حقگو و روشنگر وجود دارند چنین اتفاقی نمی افتد.
 
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: در 19 دی ماه 1356 این مردم قم بودند که آتش زیر خاکستر انقلاب اسلامی را شعله ور کردند و تبدیل به یک حرکت عمومی در سراسر کشور شد.
 
سعیدی اضافه کرد: انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی از ما این است که در نسل های انقلاب بصیرت افزایی صورت بگیرد و دستگاه های فرهنگی باید ریشه حوادث و رویدادهای مختلف را و چگونگی انحراف و مورد سوءاستفاده قرار گرفتن برخی از افراد انقلاب توسط دشمن را برای مردم بازگو کنند.
 
وی، دیکتاتوری سیاه و استفاده از وحشیانه ترین شکنجه ها، وابستگی به قدرت های خارجی ، مبتلا بودن به فسادهای گوناگون جنسی و مالی، بی اعتنایی به مردم، بی اعتنایی به پیشرفت علمی کشور، ترویج بی حجابی، ترویج خود کم بینی و بزرگنمایی غربی ها و عادت دادن مردم به واردات را از خصوصیات رژیم فاسد پهلوی برشمرد و گفت: امروز هم برخی به مساله خود کم بینی و بزرگنمایی غرب فکر می کنند.
 
وی در رابطه با راه حل این مسائل اظهار کرد: در مناسبت های مختلفی مانند دهه فجر، رسانه ها و سخنرانان باید این حقایق را برای مردم بازگو کنند و پیشرفت ها و خدمات نظام اسلامی را نیز به مردم ارائه دهند.
 
سعیدی اضافه کرد: باید دشمنان نظام به ویژه آمریکای جنایتکار را به مردم معرفی و جنایتها و خیانت های آمریکا، انگلیس و صهیونیست جنایتکار را برای مردم بازگو کرد و راه مقابله با تهدیدهای آنان از جمله تهدید فرهنگی و مساله اقتصاد مقاومتی جدی گرفته شود.
 
خطیب نماز جمعه قم همچنین بر ضروت اتحاد و وحدت در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: از دو دسته کردن مردم و شعارهای تفرقه انگیز که خلاف مصالح کشور است باید خودداری شود و نیز در مذاکره نباید به دشمن اعتماد کرد.
 
وی، همسو و هم جهت شدن قوای سه گانه و مدیران اجرایی آنان در استان ها برای خدمت به مردم به دور از نگاه جناحی، فتنه را خط قرمز دانستن و کمک به وحدت مسلمانان جهان و برخورد قاطع با تفرقه افکنان را از جمله راه حل ها در این زمینه دانست.
 
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطر نشان کرد: مسوولان و جناح های سیاسی از تخریب مدیریت های دهه های مختلف انقلاب خودداری کنند چرا که این امر موجب بدبینی مردم می شود.
 
سعیدی همچنین به 23 ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم اشاره کرد و گفت: با ورود ایشان به قم، این شهر جایگاه ویژه ای یافت و پایگاه اصلی نشر معارف اهل بیت(ع) شد و مردم استان قم در این روز (مصادف با 25 دی ماه جاری) با برگزاری مراسم این روز را گرامی می دارند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdch-ini.23n6vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما