سه شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : 2840
رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد:

اجرای طرح طناورز برای دانش‌آموزان قمی پایه چهارم ابتدایی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح طناورز برای دانش‌آموزان قمی پایه چهارم ابتدایی خبر داد.
اجرای طرح طناورز برای دانش‌آموزان قمی پایه چهارم ابتدایی
به گزارش قم نیوز، مرتضی مختاری با اشاره به اجرای طرح طناورز اظهار کرد: طرح طناورز با ابلاغ دستورالعملی از سوی وزارت آموزش و پرورش به صورت هماهنگ در کل استان و پایه چهارم تحصیلی جزو آموزش‌های درس تربیت بدنی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در این طرح با حداقل هزینه، مکان و نیروی مربی از نظر آمادگی جسمانی ارتقا پیدا می‌کنند.

رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: اکنون در پایه چهارم ابتدایی این طرح در حال اجرا بوده و سی‌دی‌های آموزشی و ۵ هزار و ۵۰۰ طناب در زمینه این طرح تهیه و توزیع شده است.

وی عنوان کرد: این طرح افزایش آمادگی جسمانی دانش‌آموزان را بدون مربی و امکانات خاص به همراه دارد.

مختاری دانش‌آموزان در طرح طناورز در پایان سال تحصیلی مورد ارزشیابی از سوی معلمان قرار می‌گیرند، گفت: گواهینامه‌ای در پایان این طرح در سطوح پیشرفته، خیلی خوب، قابل قبول و نیازمند تلاش بیشتر به دانش‌آموزان اعطا می‌شود.

وی با اشاره به هنرستان‌های تربیت بدنی دختران و پسران در استان قم گفت: اکنون یک هنرستان تربیت بدنی دخترانه در ناحیه دو آموزش و پرورش به عنوان فخری و یک هنرستان در ناحیه یک به نام حاج ابوالقاسم سلطان کرباسچی در استان قم فعالیت دارد.

رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در این هنرستان‌ها علاوه بر گذراندن دروس عمومی، در رشته تربیت بدنی دروس پایه و تخصصی مانند فیزیولوژی ورزش، آناتومی و بدن‌شناسی را می‌گذرانند.

وی عنوان کرد: تا سال گذشته به دلیل اینکه دانش‌آموزان با هنرستان تربیت بدنی آشنایی کامل نداشتند، جذب فراوانی در این هنرستان‌ها نداشتیم.

مختاری بیان کرد: با جذب فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها از سوی وزارت آموزش و پرورش به عنوان معلم تربیت بدنی، شوق و انگیزه فراوانی برای دانش‌آموزان برای ورود به هنرستان‌های تربیت بدنی در سال تحصیلی جدید به وجود آمده است.

وی ادامه داد: رشته تربیت بدنی از جذابیت خاصی برخوردار است و فارغ‌التحصیلان این رشته به عنوان معلم تربیت بدنی و مربی مرتبط با امور ورزش و تربیت بدنی مشغول کار می‌شوند.

رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: دیدگاه دولت در برنامه چهارم و پنجم توسعه این است که دانش‌آموزان با جذب در این هنرستان‌ها مهارت‌های ورزشی را به صورت حرفه‌ای کسب کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.jd0iw6dcxgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما