چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : 2903
حجت الاسلام جمشیدی:

یک‌سوم مدارس آموزش و پرورش از حضور مبلغان خواهر استفاده می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی بانوان طلبه گفت: یک‌سوم مدارس زیرمجموعه آموزش و پرورش از حضور مبلغان خواهر استفاده می‌کنند.
یک‌سوم مدارس آموزش و پرورش از حضور مبلغان خواهر استفاده می‌کنند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی صبح چهارشنبه در جمع دبیران کمیته‌های استانی و معاونان پرورشی وزارت آموزش و پرورش در خانه معلم قم، هدف حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را مشترک دانست و اظهار داشت: بخش زیادی از انسان‌سازی که مقدمه ورود افراد به حوزه‌های علمیه است،‌ در آموزش و پرورش انجام می‌پذیرد.

وی دستگاه آموزش و پرورش را در انتقال تراث تشیع به نسل آینده نقش‌آفرین توصیف کرد و افزود: حوزه‌های علمیه قصد ندارند جای آموزش و پرورش را بگیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه امروز و در عصر رسانه نمی‌توان جلوی ورود شبهه‌ها را گرفت، خاطرنشان کرد: اگر تمام ظرفیت خود را برای پاسخگویی به شبهات به کار بگیریم، متوجه می‌شویم که ظرفیت کمی ایجاد کرده‌ایم.

وی با اشاره به انعقاد برخی تفاهم‌نامه‌ها میان حوزه و آموزش و پرورش گفت: تا زمانی که فرهنگ تعامل میان دست‌اندرکاران این دو نهاد ایجاد نشود، نمی‌توانیم کار زیادی از پیش ببریم.

حجت‌الاسلام جمشیدی با اشاره به اینکه در برخی از استان‌ها همکاری مناسبی میان آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد، تصریح کرد: در یکی از استان‌ها تمام فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران جذب مدارس آموزش و پرورش شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌سوم مدارس دایر آموزش و پرورش که تعداد آنها به ۳۰ هزار مدرسه می‌رسد، از حضور مبلغان خواهر استفاده می‌کنند، ادامه داد: البته آموزش‌های ویژه به این گونه طلاب ارائه می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران متفاوت از حوزه‌های علمیه برادران و بر اساس ماموریت‌هایی خاص طرح‌ریزی شده است، افزود: بسیاری از دروس مقطع تحصیلی سطح یک (کاردانی) حوزه‌های علمیه خواهران متناسب با جامعه هدف آموزش و پرورش است.

وی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران را دارای ساختاری چابک و الگوهای قابل‌ارائه به مراکز دیگر دانست و تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم این مرکز، دفتر مطالعات و تحقیقات زنان است که موضوعات مبتلابه زنان را رصد می‌کند و مبانی اصیل اسلامی متناسب با این مباحث را مورد توجه قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام جمشیدی از تفکیک جنسیتی و آموزش جنسیت‌محور به عنوان پروژه‌های در دست اقدام دفتر مطالعات و تحقیقات زنان یاد کرد و افزود: این دفتر می‌تواند با دستگاه آموزش و پرورش در مباحث زیربنایی و اصولی تعاملات جدی داشته باشد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.xd0iw6d1mgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما