سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 29791
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

جهاد فرهنگی تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر لزوم جهاد فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان گفت: ما باید مراقب هجمه‌های فرهنگی دشمنان باشیم و با جهاد فرهنگی به مقابله با فرهنگ غربی بپردازیم.
جهاد فرهنگی تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است
به‌گزارش قم نیوز، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح آرامش بهاری سال ۹۴ و فعالان آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در بقاع متبرک و حائزان رتبه‌های بر‌تر مسابقات کشوری قرآن کریم که در سالن همایش‌های اداره اوقاف قم برگزار شد اظهار داشت: در جامعه انقلابی ما کار فرهنگی بسیار مهم و مورد نیاز است که باید به آن توجه ویژه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشوربا بیان اینکه جبهه حق و باطل از گذشته وجود داشته است، افزود: زمانی که پیامبران الهی به خدا پرستی دعوت می‌کردند جبهه نفاق به بت‌پرستی دعوت می‌کرد که از گذشته تاکنون جبهه حق و باطل وجود داشته است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: قرآن کریم فرمود مومنان برای راه خدا جهاد می‌کنند تا راه الهی تثبیت شود، کافران و مستکبران هم جهاد می‌کنند اما مسیر فی سبیل الله نیست بلکه مسیر آن‌ها طاغوت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: قرآن کریم می‌فرماید مومنان نباید در برابر کفار سکوت کنند بلکه باید به جبهه حق پیوسته و به مبارزه فرهنگی با جبهه باطل بپردازید.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ما نباید جبهه حق را کوچک تصور کنیم و بابت تجهیزات پیشرفته دشمن و جبهه باطل ناامید باشیم و با توجه به هجمه‌های تبلیغاتی دشمن نگران شویم.

وی با تاکید بر ماندگاری کار برای رضای خداوند اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید چون کار جبهه حق کار دینی و الهی است موثر‌تر است و چون کار دشمنان باطل است اثری ندارد و از بین رفتنی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: در دنیای امروز فرهنگ سه شاخص دارد که اول شناخت و معرفت و باور است، ارزش و گرایش‌ها بخش دوم فرهنگ است و سومین شاخص فرهنگ رفتار و کردار‌ها است.

آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد: شناخت ما نتیجه‌اش رفتار و کردارهای ما است و دشمنان شناخت‌ها و ارزش و رفتارهای ما را نشانه گرفته‌اند، رفتارهای برخی جوانان ما نشات گرفته از چیزی است که دشمن به عنوان ارزش به او داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمنان با توجه به قدرت رسانه‌ای که دارند تلاش می‌کنند فرهنگ خود را بر ملت‌ها تحمیل کنند و اگر فرهنگ خویش را در جایی تثبیت کردند فرهنگ آنجامعه از بین می‌رود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر لزوم جهاد فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اظهار داشت: ما باید مراقب هجمه‌های فرهنگی دشمنان باشیم و با جهاد فرهنگی به مقابله با فرهنگ غربی بپردازیم.

وی ادامه داد: ملت ما ۸ سال در برابر دشمنان ایستادگی کرد و به جهاد پرداخت اما ذره‌ای عقب نشینی نکرد، ما باید در برابر هجمه فرهنگی دشمنان کار جهادی کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: انسان‌هایی در جهاد موفق می‌شوند که نفس خویش را کشته باشند چون قرآن کریم می‌فرماید بزرگ‌ترین دشمن انسان نفس او است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: نسل جوان ما با روح پاک خویش به مبارزه با نفس خویش پرداخت و جهاد اکبر کرد، قرآن کریم می‌فرماید در برابر دشمنان تسلیم نشوید و جهاد کنید.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در جهاد فرهنگی باید اصولی رعایت شود که اصولی ۱۲ گانه است که اگر رعایت شود قاری و حافظان و خادمان قرآن می‌توانند در عرصه فرهنگی موفق شوند.

وی متذکر شد: اولین اقدام در راه جهاد فرهنگی شناخت و آگاهی نسبت به دین است و اگر کسی‌شناختی نسبت به دین و مفاهیم و تعالیم دینی نداشته باشد نمی‌تواند در عرصه فرهنگی موفق شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: داشتن بصیرت نیز عنصر دیگری است که برای موفقیت در کار فرهنگی لازم است، شناخت مخاطب هم از دیگر عناصر جهت موفقیت در کارهای فرهنگی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: احکام الهی را به صورت روشن برای جامعه تبیین کنیم تا دچار شک و تردید نشوند و در برابر هجمه دشمنان کم نیاورند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: اگر ما کار فرهنگی را از جای کوچک شروع کنیم خداوند به کار ما برکت می‌دهد و می‌توانیم در عرصه فرهنگ موفق شویم.

وی بیان کرد: در کار فرهنگی باید از نسل جوان استفاده شود چون جوانان آینده سازان کشور هستند و توانمند‌تر و باانگیزه‌تر کار می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مبلغان ما زمانی موفق‌تر می‌شوند که خود ابتدا فرایض اخلاقی را داشته باشند و سپس مردم را به دین دعوت کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: افرادی که در برنامه آرامش بهاری امسال حضور داشتند کار را تمام شده تصور نکنند چون کار در عرصه فرهنگ تمام نشدنی است و همیشه باید در این عرصه فعال باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تقدیر از فعالیت بقاع متبرکه در ایام نوروز اظهار داشت: از فرصت‌هایی که داریم به خوبی استفاده کنیم چون بقاع متبرکه فرصت استثنایی و بی‌نظیر است و باید از آن جهت نشر دین استفاده خوبی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عقب افتادگی‌های ما در عرصه فرهنگ بسیار زیاد است که باید آن را رفع کنیم و برای آن نیاز به تلاش بیشتر است و نباید ناامید شویم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchzqni.23nwwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما