جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 30939
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

رمضان ماه محاسبه نفس، تفکر در اعمال و برنامه‌ریزی آینده است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که ماه رمضان یک ظرفیت استثنایی و خدایی است گفت: رمضان ماه تفکر ، محاسبه در اموال، وقت و کردارهای گذشته و تفکر نسبت به برنامه‌های آینده است.
رمضان ماه محاسبه نفس، تفکر در اعمال  و برنامه‌ریزی آینده است
 آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفت‌وگو با قم نیوز، با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان و اهمیت آن اظهارداشت: ما در ماه مبارک رمضان با سه جریان و پدیده مواجه هستیم که یکی از آن‌ها روزه است و ماه رمضان را ماه روزه می‌گویند و دوم نزول قرآن است که به ماه رمضان، ماه نزول قرآن هم گفته می‌شود و پدیده سوم شب قدر است که جایگاه ویژه ای در باور ما مسلمانان دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انسان یک تقدیری از طرف خداوند دارد که در ماه رمضان صورت می‌گیرد افزود: انسان‌های کامل افرادی هستند که از هر سه ظرفیت رمضان که شامل روزه، قرآن و شب‌های قدراست در جهت خودسازی خویش استفاده کنند.

آیت الله علیدوست با تاکید بر این که ماه رمضان یک ظرفیت استثنایی و خدایی است بیان کرد: رمضان ماه محاسبه و تفکراست، محاسبه در اموال، وقت، کردارهای گذشته، تفکر نسبت به برنامه‌های آینده و مراقبت نسبت به وضع موجود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش ادعیه و معارف در سبک زندگی عنوان کرد: در ماه رمضان دعاهای زیادی وجود دارد، در کنار این که ماه رمضان ماه تلاوت قرآن است که نباید فراموش شود ثواب تلاوت قرآن در این ماه ویژه است.

وی با بیان این که ما باید قدر نعمت الهی ادعیه را بدانیم تصریح کرد: ما دو نوع ارتباط با خداوند داریم که گاهی بنده با خداوند صحبت می‌کند و گاهی خداوند با بنده خویش، انسان‌ها با دعا با خالق خویش صحبت می‌کنند که البته شیعیان از بیشتر دعاها بهره مند می‌شوند و بسیاری از مسلمانان از آن محروم هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه اظهار داشت: قرائت دعای افتتاح ثواب دارد و انسانی که قصد دارد دعا بخواند ابتدا باید ادب دعا را رعایت کند و به ترجمه آن توجه کند و سعی کند که این ادعیه را در زندگی خویش جاری کند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcdnn0s.yt0zs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما