سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : 31528
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

دوره‌ آموزش تربیت اساتید زبان عربی ویژه طلاب در ۶ استان برگزار می‌شود‌

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه طرح آموزشی زبان عربی برای تربیت اساتید در ۶ استان در حال اجرا است، گفت: طلاب باید با زبان دنیا صحبت کنند و با آرمان‌های بلندی در جامعه حضور داشته باشند.
دوره‌ آموزش تربیت اساتید زبان عربی ویژه طلاب در ۶ استان برگزار می‌شود‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در مراسم افتتاحیه اردوی مکالمه عربی حوزه علمیه استان قم در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) با بیان اینکه براستمرار دغدغه بزرگان حوزه‌های علمیه قم و نجف تاکید کرد و اظهارداشت: انتشار و گسترش علوم اسلامی فلسفه تاسیس حوزه‌های علمیه است از همین رو تنبلی برای طلاب باید بی معنا باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید براینکه فرصت‌هایی که در اختیار طلاب است تجدیدناپذیر نیست، عنوان کرد: رشد اخلاقی طلاب بسیار مهم است و باید آن را مورد توجه قرار دهند.

وی بر لزوم زمان‌شناسی علما و طلاب تاکید کرد و گفت: عالمی که از زمان بیگانه است نمی‌تواند در جامعه نقش‌آفرینی کند و در دوران معاصر امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی عالمان زمان‌شناس هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه طلبه‌ای که در دوران عمر خود تبلیغی انجام نداده است، نمی‌تواند سودی برای دیگر مردم جامعه اسلامی داشته باشد، تصریح کرد: طلاب باید به زبان‌های مختلف تسلط داشته باشند تا بتوانند علوم اسلامی را به مردم کشورهای مختلف ارائه دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر ضرورت بهره‌گیری از فضای مجازی توسط طلاب تاکید کرد و افزود: طلاب می‌توانند با استفاده از فضای مجازی با هر زبانی آموزه‌های اسلامی را تبلیغ کنند، زبان فارسی و عربی نقاط اشتراک بسیاری دارد و طلاب با اعتماد به نفس و همت می‌توانند در این دوره به خوبی با این زبان آشنا شوند.

وی با اعلام این خبر که طرح آموزشی زیان عربی برای تربیت اساتید در ۶ استان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: طلاب باید با زبان دنیا با دنیا صحبت کنند و با آرمان‌های بلندی در جامعه حضور داشته باشند، اهتمام طلاب در یادگیری زبان‌های مختلف دنیا می‌تواند در گسترش بیداری اسلامی تاثیر فراوانی داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcivwap.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما