دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب : 32461
منبع : روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم
مدیر دفتر ارتباطات مردمی شهرداری قم:

نام‌های تکراری خیابان‌ها و میادین در قم تغییر می‌کند

قم نيوز : قم نگار: مدیر دفتر ارتباطات مردمی شهرداری قم از تغییر نام‌های تکراری خیابان‌ها و معابر شهر قم خبر داد.
نام‌های تکراری خیابان‌ها و میادین در قم تغییر می‌کند
به گزارش قم نگار، علی اکبر رحیمی با اشاره به تغییر نام خیابان‌ها گفت: یکسان‌سازی و تغییر نام خیابان‌هایی که اسامی مشترک دارند در دستور کار شورای نامگذاری شهرداری قرار دارد.

مدیر دفتر ارتباطات شهرداری قم از تغییر نام ۸۰ خیابان خبر داد و بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۸۰ مورد نامگذاری جدید کوچه‌ها، خیابان‌ها، بلوار‌ها و میادین سطح شهر داشتیم.

وی از همکاری شورای اسلامی شهر در این زمینه ابراز خرسندی و خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل خوبی با کمسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر وجود دارد و همین امر موجب می‌شود که با سرعت بیشتری این طرح انجام شود.

رحیمی تصریح کرد: این تعداد اسامی در قالب سه لایحه به شورای شهر ارسال شده و در کمترین زمان ممکن در کمسیون خدمات شهری مطرح و بیش از ۹۸ درصد اسامی پیشنهادی شهرداری به تصویب کمسیون و صحن علنی شورای شهر رسیده است.

مدیر دفتر ارتباطات مردمی شهرداری قم با بیان اینکه در برنامه داریم تا پایان امسال شاهد هیچ نام تکراری در شوارع اصلی نباشیم بیان کرد: مصوبات ابتدای سال تا کنون از طریق سازمان زیباسازی که متولی نصب اسامی خیابان‌ها است در حال انجام بوده و لایحه درخواست تغییر نام‌های خیابان‌های تکراری را حداکثر ظرف یک ماه آینده به شورای اسلامی شهر قم ارائه خواهیم کرد.

این مسئول این اقدام را دستور اکید شهردار دانست و ادامه داد: در این تغییر نام‌ها با توجه به سیاست‌های شورای اسلامی شهر در حد امکان با فرهنگسازی از اسامی شهدای انقلاب و فرماندهان دفاع مقدس استفاده می‌شود.

مدیر دفتر ارتباطات مردمی شهرداری قم به اهداف این تغییر نام اشاره کرد و گفت: هدف ما این است که خیابان‌های تکراری که برای شهروندان و زائرین سردرگمی به دنبال دارند تغییر پیدا کنند و ساماندهی لازم صورت گیرد.

رحیمی همچنین درباره استفاده از نام شهدا در این تغییرات بیان کرد: استفاده از نام شهدا به نوعی آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت را به همراه دارد و با این کار می‌توان اسامی با ارزش شهدا را ترویج داد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfyjdm.w6d0vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما